-
Det har vi konstaterat många gånger förr. Jag har också haft hyfsad bra kontakt med honom men jag vet alltför många som han sjabblat till eller glömt bort och det är en mycket känslig situation. För alla är det inte allt detta helt självklart och Lully var tyvärr knappast den första... Jag bytte inte (enbart) av den anledningen, jag svarade bara på en fråga här och det är bra att ni försvarar honom . TWH du skulle bara veta hur NY arbetar!!Snart lycklig skrev 2013-04-15 23:09:57 följande:Jag måste instämma med TWH. Jag får svar från Dr D när jag behöver. Visst, ngn gång har jag önskat snabbare svar, men får faktiskt också tänka på att han kanske fastnat i en behandling, ägguttag, insättning, andra undersökningar. Han är ju ingen kontorsnisse. Självklart ska han inte ta på sig mera än vad han hinner med. Dt är inte heller bara oss svenskar som han har som patienter. Dessutom tror jag att dt finns många svenskar som läser här men inte ger sig tillkänna, sim faktiskt också "mailbombar" honom. Vi får inte glömma hur dt skulle ha varit om vi skulle fått stöd från svenska läkare. Hur många hade svarat på mail på kvällar o helger? Hur många hade haft telefonsamtal med patienter på kvällar i helger? Hur som helst, vi måste vara rädda om den support vi får o inte överbelasta i onödan. Dt är ju viktigt att vi får hjälp när vi verkligen behöver den, när vi är i behandling! Dt gäller även alla andra som inte skriver här! Dt ska ju inte bli som f Lully, att hon inte fick svar när hon verkligen behövde veta medicinering o ÄP-datum o därmed resedatum. Nu hoppas jag verkligen att dt gått bra f henne idag.
-
Den första delen av en NK-panel mäter hur många celler som finns kvar och hur många som angrips. %-siffran anges hur många som angrips efter en viss tid och dina siffror är ganska höga där trots att de är inom RFUs ref. Sen gör man då samma test men med Ivig och IL för att se hur blodet svarar på det och du svarar som väl är bättre på IL men fortfarande lite högt. Just högt CD3 är väldigt vanligt i dessa sammanhang och ofta i samband med reumatism, SLE och sköldkörtelåkommor. Och så TNF (& IFN) då Sammantaget är det alltså ett aggressivt immunförsvar som behöver dämpas ett tag före IVF.Saga33 skrev 2013-04-15 23:13:26 följande:Zin: Här är provsvaren, tack för att du tar dig tid
-
Lully: åhh härligt att höra!
Ps! Jag åker inte till NY -
Är det herpes?
-
Nejnejnej Sitt lugnt i båten lite till, vännen, jag har hört konstigare historier förr. Hoppet är det sista som överger en!!che71 skrev 2013-04-16 14:50:26 följande:Idag var vi på ultraljud, v 8+2 borde det vara. Vi var nervösa förstås men kände oss ändå lugna då graviditetshormonet stigit jättebra de senaste veckorna Det var uppe i 25000 idag!!!
(Dessutom har jag ju fått 4 intralipid dropp så att immunförsvaret håller sig i schack.)
Men som kroppen kan luras.
Läkaren såg en hinnsäck men inget embryo/foster, han sa att det förmodligen är en "ofostrig graviditet", som kommer blöda ut som ett missfall snart.
Men de måste göra ett ultraljud till om en vecka för att se så att det verkligen är så. Sen om det inte blöder ut o kroppen inte fattar kan de hjälpa med tabletter eller skrapning.
Det är ofattbart att det händer om o om igen. Hur kan man ha sån otur! -
Hmmm en hel del här inne som har det. Har du kunnat koppla ihop det med nån särskilt period i din cykel?siolina skrev 2013-04-16 14:58:32 följande:Jag gissar det, det är väl det vanligaste med munsår?
Får munsår kanske en gång om året. När jag var yngre kallades det förkylningsblåsor så det är möjligt att det dök upp i samband med det förut. Nu vet jag inte. Kan inte koppla ihop det med stress och inte direkt med hormoner normalt heller. -
Che: du ska INTE sluta med något!! Ta dina prog direkt!! Du behöver antagligen som de flesta andra immunterapi innan graviditet, det var snävt nu och lite av en chansning, en chansning som fortfarande har stor chans att lyckas. När litade vi på EN enda gyn sist, håll ut!! Om det visar sig att det mot förmodan gått åt h-e så skickar du blod till RFU och så utgår ni därifrån, då kan ni behandla rätt från början och det är viktigt. Men avvakta nu och se.
-
Che: Efter att ett otal läkare missat alla mina åkommor så vet jag att allt är möjligt. Men varför vänta en vecka?! Sök en ny gyn direkt. Du ska alltid söka en second opinion och aldrig vänta. Ja, det är faktiskt "att bara", alla i hela världen är inte emot dig, ingen "skiter i dig" och det finns många som vill hjälpa. Det känns tungt nu men du får i värsta fall börja om, som många av oss andra har gjort. Det blev ju faktiskt ingen riktig immunbehandling denna gång och det är ingen mirakelmedicin som gör att alla blir gravida på studs och automatiskt föder levande barn, det kan behövas ett par försök. Har du provat att ringa Life Clinic?! Om det inte är några fel på dina FBC så får du ingen kommentar och det vet du. Dr Ds recept funkar oftast utmärkt och remisserna använder många. Det är kanske mycket begärt att han ska veta hur det funkar i alla andra länder...? Ge det en chans, än är det inte kört!!
Gbg: flera här har varit hos henne, märkligt, hon brukar svara fort. Hon är antagligen bara på semester eller kanske sjuk, vem vet. Försök igen! Om du vill ha ännu bättre utlåtande så skicka mensblod till Serum Clinic i Aten, Så här gör du (längst ner):
www.fertilitetsguiden.com/underlivet/underlivsproblem.php
-
Che: Som sagt, jag hade inte väntat. Se det positivt, IL har en bra inverkan på äggen, nu har du fått mycket och nästa gång får du en hel immunterapi. Där kan du ha svaret. Ps! Du är inte ensam om resten!
-
Södertjej: glöm ej prolaktin!
Che: Ja, precis som Lully skriver så ska immunterapi helst börjas i god tid. Precis, då menar ju Dr D regelbundet! Nej, är det ofrostigt så finns inget mer att göra men det vet du ju inte till 100% än och därför hade jag bokat ett nytt vul omgående. Det finns andra ställen är klinikerna och KK...!! Det finns flera privatställen, bara att ringa. Hur många gånger har du skrapats?!