• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

che71 skrev 2013-03-25 19:31:09 följande:
    Dr D skrev idag att han tyckte att jag skulle ta progesteron 2 ggr om dagen, men inget om VAD o hur mycket???
    Måste ju veta vad jag ska be om från VC läkaren på torsdag.
    Vilken sort ska jag ha o hur mycket o hur länge?
    Dr D sa inget om progesteron i Aten o jag har mailat o frågat om det redan förra veckan för jag har ju sett att flera här får det.
    De heter Progesteron Mic Vagitorier 400 mg.
  • Zinfandel

Angla: det kan du ju göra själv hemma? Det finns bra youtubeklippp på det och böcker också.

Che: jag brukar boka det för säkerhets skull för det är lättare att avboka men du fick väl hjälp med ingången på jobbet och sen satte du och sambon IL själva hemma i soffan? Då är du ju jätteflexibel GladDet behöver inte vara exakt på dagen och du kan ju räkna ut ungefär när det blir. De flesta andra frågor finns det svar på här i tråden, läs från början!

• Zinfandel
    Vilaa skrev 2013-03-26 10:42:23 följande:
    Nu har min medicin kommit! Den heter 

Eritrocina 600 mg, det var inte vad Peny skrev till mig så jag blir lite nojjig, men är det rätt? Zin? =)

Ja, den verksamma substansen är Erythromycin Glad

mumwannaB skrev 2013-03-26 09:16:26 följande:
    Ett litet tips! Det går smidigt att söka i tråden efter inlägg som innehåller ett visst ord. Så slipper man läsa hela långa tråden varje gång man letar efter något. Sökrutan ligger uppe till höger ovanför trådstarten.
    Bra där!! Skrattande
  • Zinfandel
    Vilaa skrev 2013-03-26 13:31:08 följande:

=)

Gör hon det där mensprovet då med som jag skickade till grekland? Typiskt att få reda på det när man precis betalat isånnafall =( Men har som sagt var inga positivta erfarenheter av henne ändå.

Du kan inte jämföra svenska tester med de som Penny gör och du hade knappast fått samma behandling och ordination utan bara en 10-dagars kur på bara dig så vips hade det varit tillbaks om en kvart igen. Så vilken TUR att du skickade till Peny!!
  • Zinfandel
    Snart lycklig skrev 2013-03-26 15:30:44 följande:

Tack snälla du och alla andra! Era tummar och lycka till hjälpte. Tre blåsor hade blivit fyra, trots 75 Menopur de senaste dagarna. Tre ägg plockade Dr D ut. Som vanligt var den största tom. Den som tillkommit var ju lite mindre och frågan är om dt ägget var moget. Vet ej ännu, får säkert besked imorgon. Jag är jätteglad f detta resultat i denna "dåliga" cykel. Jag hoppas på två befruktade. Då blir jag jätteglad. Dr D skämtade om att jag idag kunde bli berömd, då dt var ett TV-team där. Nej tack, sa jag! Nu på flygplatsen o väntar på hemfärd.
    Puhhhhhh!!! Hjärta{#emotions_dlg.flower} 
  • Zinfandel

Saga: det företaget är ju smartare än andra, på så vis fastnar inget i tullen Glad Varför tycker vi att burk är mer seriöst än en påse?!? Tungan ute

Ang IL så kan man ju behandla utan att nödvändigtvis veta resultaten, behandlingarna hos Dr D skiljer inte sig enormt mycket åt Flört Och om du skickar blod nu så får du ju svar på hur bra du svarar på IL och det är ju bra! Diskutera med Dr D men jag hade kört igång en behandling ganska direkt, med eller utan provresultat.

April: det hade jag inte chansat på. Dr D kan vara mycket försenad om han har akutfall och det vore ju synd att behöva åka därifrån när du är där för att träffa honom.... 

• Zinfandel
    Snart lycklig skrev 2013-03-27 10:43:40 följande:

Fick precis besked från Dr D.

"Just to let you know that 2 eggs were mature and both fertilized today. 

Well done!"

Jag är jätteglad och nöjd med det!

Heja heja heja!!! SkrattandeSolig
  • Zinfandel
    Saga33 skrev 2013-03-27 21:22:51 följande:
    Jag var lite otydlig, jag har inget problem med tabletternas förpackning, jag förstår varför de förpackar det så här när det ska till EU Problemet är att det saknade referens till företag etc och i och med att det är ett läkemedel så skulle jag önska att jag visste att de hade kvalitetskontroll etc, men det är producerat som ett kosttillskott, så jag får acceptera det...
    Tack för tips ang behandlingen, jag vill nog själv också köra på, min mens har varit helt knasig efter en lång nedreglering i samband med äggdonation i höstas, så jag hoppas det DHEA ska ordna till detta. En analys av NK cellerna kommer bara ge mig ett icke svar nu...

Ja, jäkla pissigt nu när vi äntligen fick till det här . Jag har inte läst på själv ang detta, men jag såg i en annan tråd att en tjej hade läst en artikel som beskrev att även DHEA minskade NK cell aktivitet... Jag har frågat Dr D, men inget svar, han verkar ha fullt upp. Hur går det med blodsockret? Vi kan väl höras efter påsk?
    Ja, det förstod jag men all info finns på hemsidan och är borttagen på påsen för att undvika att fasta i tullen. Att det står på förpackningen är ju egentligen ingen mer garanti, eller hur..? Jag tror att vi svenskar känner oss lite felaktigt trygga med ju mer info desto bättre. Jag tänker på ett program för något år sedan om falskmedicin där förpackningarna var exakta kopior av originalet, med all info och stämplar och allt eller det berömda vitamininstistutet i Schweiz som alla gick på Drömmer. Du kan ju få Prateron utskrivet i Sverige om det känns bättre!
    leah2012 skrev 2013-03-27 22:11:24 följande:
    Hej!

Ni som gör behandling utomlands, hur har ni gjort med resan och medicinerna? Dvs flyger ni med era mediciner? Går det bra? Tar ni det i handbagaget?  Vem ansvarar för det, ska man höra med flygbolaget eller ambassad eller läkemedelsverket eller vem bestämmer? 
    Så långt tänkte jag nog inte ens... Bara att packa ner, du har ju ordination/läkarbesök och det är inte konstigare än att uppsöka sjukvård var som. Vem som ansvarar för det? Du, antar jag Glad

• Zinfandel

TWH: lite försiktig med att uppdatera andra på listan, en del är skrockfulla och vill inte flytta sig förrän vissa veckor eller av andra anledningar Oskyldig 

Greek blood test är fbc, antikoppar, koagulation mm. 

• Zinfandel
    TWH skrev 2013-03-28 16:29:12 följande:
    Jaha Zin, ber i sådana fall om ursäkt, jag trodde vi hjälpte varandra att fylla i så vi slapp uppdatera massor av ggr, allt står ju tråden. Förlåt om jag har gjort ngn en oförätt!!
    Det kanske inte är så här men jag vet att många reagerat i andra trådar (det har inte med vad som står i tråden att göra Drömmer). Har man försökt jättelänge så kan det vara oerhört känsligt och det får vi respektera. Därför får var och en uppdatera {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!