Saga33 skrev 2013-03-27 21:22:51 följande:
Jag var lite otydlig, jag har inget problem med tabletternas förpackning, jag förstår varför de förpackar det så här när det ska till EU
Problemet är att det saknade referens till företag etc och i och med att det är ett läkemedel så skulle jag önska att jag visste att de hade kvalitetskontroll etc, men det är producerat som ett kosttillskott, så jag får acceptera det...
Tack för tips ang behandlingen, jag vill nog själv också köra på, min mens har varit helt knasig efter en lång nedreglering i samband med äggdonation i höstas, så jag hoppas det DHEA ska ordna till detta. En analys av NK cellerna kommer bara ge mig ett icke svar nu...
Ja, jäkla pissigt nu när vi äntligen fick till det här
. Jag har inte läst på själv ang detta, men jag såg i en annan tråd att en tjej hade läst en artikel som beskrev att även DHEA minskade NK cell aktivitet... Jag har frågat Dr D, men inget svar, han verkar ha fullt upp. Hur går det med blodsockret? Vi kan väl höras efter påsk?
Ja, det förstod jag men all info finns på hemsidan och är borttagen på påsen för att undvika att fasta i tullen. Att det står på förpackningen är ju egentligen ingen mer garanti, eller hur..? Jag tror att vi svenskar känner oss lite felaktigt trygga med ju mer info desto bättre. Jag tänker på ett program för något år sedan om falskmedicin där förpackningarna var exakta kopior av originalet, med all info och stämplar och allt eller det berömda vitamininstistutet i Schweiz som alla gick på
. Du kan ju få Prateron utskrivet i Sverige om det känns bättre!
leah2012 skrev 2013-03-27 22:11:24 följande:
Hej!
Ni som gör behandling utomlands, hur har ni gjort med resan och medicinerna? Dvs flyger ni med era mediciner? Går det bra? Tar ni det i handbagaget? Vem ansvarar för det, ska man höra med flygbolaget eller ambassad eller läkemedelsverket eller vem bestämmer?
Så långt tänkte jag nog inte ens... Bara att packa ner, du har ju ordination/läkarbesök och det är inte konstigare än att uppsöka sjukvård var som. Vem som ansvarar för det? Du, antar jag