Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Tack! Har haft ordentlig molvärk i mage och ryggslut idag och hoppas att det inte är någon vettig anledning till oro:/
Både igår och idag har jag på kvällen efter att jag tagit crinone så har jag fått en färsk och ymmig blödning som avtagit under natten och sen har det varit lugnt under dagen för att återkomma på kvällen vid nästa "införande".
Jag blir inte riktigt klok på detta och funderar på vad det kan vara (om det inte är ett missfall). Kan trombylen göra att jag blöder lätt/ytligt när jag tagit crinonen, eller griper jag efter halmstrån!?
Tack för alla lugnande svar tjejer, men vaknade tyvärr med kraftiga kramper och blod imorse. Kände igen känslan från förra missfallet och mycket riktigt visade vul ett foster i v.6-7 men utan hjärtaktivitet :( Så tyvärr klarade vårt lilla mirakel sig inte långt.
Ligger nu nedbäddad efter en första kur av cytotec. Känns bra att efter vårt traumatiska missfall få medicinsk hjälp direkt att stöta ut allt. För en gångs skull var sjukvårdspersonalen väldigt förstående och tillmötesgående. Blev försäkrad om att jag kunde ringa när som helst och de bokade in ett uppföljnings vul om en vecka, allt för att undvika att vårt skräckmissfall upprepar sig. Jag blev även erbjuden kuratorsstöd, vilket är första gången på tre år.
Just nu känns livet hopplöst, men förhoppningsvis blir det inte en lika utdragen process som förra gången samt att den spontana graviditeten inte är en engångs företelse, även om det just nu känns som att det var min sista chans till biologiska barn.