• Anonym (123)

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hej
    Ni som funderar på att ta hjälp av Dr D eller har försökt med immunsänkande mediciner så vill jag säga att Dr D vill alltid förbereda kroppen redan innan insättning/graviditet.

Jag förstår inte varför era svenska läkare ska sätta in medicin om ni +. Det kanske inte blir ett + om ni inte får medicinen innan.

Dr D börjar med att fråga efter din historik samt tar grekiska immunprover samt prover som skickas till USA 

Eur 1100-1200 är väl vad det kostar. Privata läkare kostar...
    Har läst hela den här tråden vilken har en fantastisk databas av info kring infertilitet!

Jag skulle vilja återuppliva tråden!

• Anonym (123)
    Mirmirmir skrev 2024-03-04 10:26:58 följande:

Hej!

Vi funderar på att åka till Aten och göra testerna hos Lifeclinic att 8 återföringar av embryon (varav 4 blasto) inte fästs och totalt 7 IVF cykler. Har några initiala funderingar som jag hoppas att någon kan svara på:

1. Behövs det/är det någon vits att göra mensblodstestet hos ivfserum innan testerna hos Dr D?
    2. Vad får man ut från första telefonsamtalet med Dr D som ändå kostar 250EUR? 
    3. Är det någon som gjort dessa tester och fått svar att allt "ser ok ut" och att vidare behandling inte behövs från Dr D? Försökt läsa på bland svenska inlägg och det är inte riktigt någon som skrivit om det. Orolig att alla får som svar att behandling behövs, vilket inte borde vara fallet. 
    4. Är det fler med samma problematik som oss: recurrent implantation failure? Att inga återföringar fäster överhuvudtaget och mensen kommer som vanligt. Inga missfall inga förändringar i menscykeln.. trots flera blastocyster "som sett bra ut".

Osäker på om Serumsmensbodtest tillför något mot vad Dr D testar.

Första telefonsamtal är nog om han tror du har problem som han kan hjälpa till med. Annars pkt dit istället direkt och ta proverna. 

Jag skulle säga att är du äldre så är sannolikheten mycket stor att blastocysterna har kromsomfel och därför blir det inget. Är man äldre så är det fler som har immunproblem. Äggdonation skapar också större risk att kroppen stöter ifrån då det är främmande för kroppen. Då kan immunförsvaret behöva dämpas.

Om man är ung kanske 30 och man blir gravid men får upprepade missfall kan ju bero på mycket. En sak kan vara immunförsvaret.

Äldre över kanske 40 behöver ofta blodförtunnande sprutor.

Falun gav tidigare il-dropp, prednisolon etc.
    Det kan Fertilitetsplus hjälpa till med.

Boken Is my body baby friendly finns också att läsa
    Läs gärna hela denna tråd eller välj ut och läs bara de som är riktigt kunnigat  ex Zinfandel och Undrande sökande så har ni mycket info.

Kostnaden för Dr D kan ju också jämföras med att göra dyra IVFer etc så har man uteslutit eller får hjälp. Alla lyckas ändå tyvärr inte. Kan vara väldigt skönt att ha testat allt.
  • Anonym (123)

Har du en läkare som ordinerar droppet och de andra medicinerna?

Man kan aldrig veta i förväg. Men har du immuntest dig och har problem så kan det definitivt lyckas men då behöver droppen tas i rätt tid.

Att lyckas beror även på embryot och andra värden.
    Du kanske även behöver t ex Fragmin. Speciellt om du är äldre.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!