Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hej, skummat igen senaste sidorna med inlägg i denna tråd. Har ni alla som får behandlingar osv varit till Aten? Jag har själv haft fyra ma senaste 2 åren varav två sena i vecka 17 och 19 sen två tidigare. Inga funna orsaker förutom att graviditet nr 2 som blev ma I vecka 17 hittade man blodproppar I moderkakan och navelsträngen. Men jag har även två barn födda 15 och 17 och alltid haft lätt att bli gravid. Man har kontrollerat blodprover som ser normala ut samt kollat med ultraljud men inget avvikande. Förklaringen jag fått är att man sällan får fram en orsak och att man oftast förr eller senare får en lyckad graviditet. Känns så otroligt hopplöst och vet inte vad jag ska göra, litar inte heller på vården och att dom har koll på allt. Kan tillägga att det är samma pappa som till mina levande barn. Känns inte aktuellt att åka till Aten främst ekonomiskt, finns det andra vägar att gå eller har ni några tips på vad man bör kolla upp eller göra? Kan tillägga att jag vid mitt senaste ma fick lutinus samt trombyl, men tyvärr hjälpte inte det. Har även följt vulverines råd med att ta bort kaffe, försöker minska gluten och socker, försöker äta hälsosamt och ordentligt med allt man behöver etc samt såklart tillskott med d-vitamin och nu även sen en månad tillbaks äter jag q10. Tar tacksamt emot tips och råd, ber om ursäkt om detta inlägg inte passar in i er tråd.