Nina05 skrev 2021-08-04 20:19:48 följande:
Fick barn 2020 efter dimitris behandling. Jag har inte hört om någon som genom hans behandling avbryter den i vecka 12. Däremot vet jag att vissa självmant trappat ner kortisonet efter en viss tid. Jag följde dimitris plan och hade support fram till förlossningen. Jag tog fragmin, trombyl, kortison och dropp hela vägen. Dropp mer sällan på slutet. Fragmin o trombyl till v37. Kortison till 2 veckor efter förlossningen.
Tack för ditt svar!
Lyckades du på första försöket med Dr D?
Jag hade tänkt att fortsätta men fått fakturan, som skulle vara från v 12 och framåt, och den var på det dubbla mot vad som var sagt från början. Jag var gravid även gravid 2020 men fick tyvärr avbryta den på grund kromosomavvikelse. Jag valde tyvärr då att dela upp betalningarna istället för att ta allt på en gång och så här i efterhand verkar det varit ett misstag. Dom har ändrat sin policy och det går nu inte att dela upp som jag gjorde, men jag har ju redan betalat för (från plus till v 12) och vad som även sades tidigare så var kostnaden inte kopplad till per försök utan tills man lyckades. Är i v 15+0 idag och det känns som att graviditeten är relativt stabil nu så känner mig lite tveksam till att jag tycker det känns ok med att dubblera kostnaden och ändra vad som blivit överenskommet. Känner mig ju i ett rätt utsatt läge och svårt att sätta emot. Har en alternativ lösning men känner mig kluven.