Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hej! Får jag smyga in med några tråkiga frågor till er andra här i tråden som har kommit långt med era kunskaper inom immunologi och kontakten med Dr D i Aten? Förstår om ni tycker det är "tradigt" att svara mig, då många av frågorna säkert upprepas av många om & om igen...kan jag tänka mig.
Ska så fort jag får tid försöka gå tillbaka i hela tråden och se om jag kan hitta lite nyttig information här och där. Men först vill jag gärna ställa dessa frågor.
1. ) Vad har ni skrivit och uppgett i erat första skickade mail till Dr D?
2.) Åker man ner först och tar en massa prover hos honom (antar att hela utredningen görs klart där, på en och samma gång?) Måste man tillbaka dit något mera sen? Eller får man med sig den medicin man kan komma att behöva redan vid första besöket och att man sedan har mail eller telefonkontakt med honom?
3.) Hur lång tid innan en planerad IVF bör man göra denna immunogiska utredning hos Dr D innan man planerar in sitt IVF här i Sverige? Vi planerar att göra vår nästa IVF i september då jag då har hunnt äta Prasteron (DHEA) i ca 3 månader.
4.) Kostar Dr D utredning ca 2500 £? Och så tillkommer förstås resor och boende utöver det.
Tvekar om vi ska chansa på en IVF till här i Sverige (vår 4:e) innan vi sedan kör på utredning i Aten. Ska i såfall försöka få Pred utskrivet i Falun samt Trombyl (det kan jag självmedicinera då jag har det hemma, i fall läkaren inte vill skriva ut det). Har aldrig fått prova dessa mediciner förut. Tror ni att det kan vara värt ett försök först med dessa tillägg här i Sverige eller tycker ni vi ska gå vidare direkt till Aten?
Sorry för mina många frågor, men vart ska jag vända mig om inte till er kunniga i den här tråden där detta ämne diskuteras så flitigt .
Har säkert en massa mer funderingar kring detta med Aten. Men min tanke kring Aten väcktes lite mer på "riktigt" för några dagar sedan, men jag känner mig så himla osäker på hur jag ska ordna med allt om det är så att vi kommer att bestämma oss för ett besök hos Dr D. (Fast min man är inte lika road som jag av tanken att åka till Grekland pga att ekonomin inte håller för hur mkt utgifter som hellst......)