Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Ny i tråden, men har tjuvläst ett tag. Vilken kunskap ni tjejer besitter, slutar aldrig att förvånas......jag åker till Dr D på på söndag för att göra immunutredning (ingen tid att förlora då jag är 41 och 42 till sommaren) och det kan jag tacka er för här i tråden. Ego: jag har en son på fyra år( född 2007) och efter han föddes har vi försökt få syskon, utan resultat Ett missfall i vecka 12 december 2009, avbruten graviditet pga Downs syndrom i vecka 16 juli 2010. Efter det har vi inte blivit gravida igen. Gjorde vår första IVF i november 2011 (amh på 0.2) fick ut 2 ägg som befruktades, ett till mig och ett till frysen. Minus på testdag. Nu vill jag göra utredning innan vi tinar frysisen. Har problem med ryggen b.la dikbråck(antagligen högt TNS-alfa) och är aldrig sjuk(inte ens vinterkräksjuka). Funkar det inte med frysisen åker vi till CFC och gör nya försök. Jag har några frågor inför Greklandsresan på söndag som jag hoppas ni kan hjälpa mig att svara på Vad ska jag köpa med mig hem från det grekiska apoteket? Prednisolon? Trombyl? Fragmin? Antar att Dr D kommer att ge mig IL dropp, vet någon om man kan ta detta i väst Sverige (mellan Ystad och Göteborg) bor i Göteborg och vill helst slippa åka ända till Stockholm.