Zin, hoppas hoppas det går bra!!! För en oinsatt, vad är FBC värde?
Hade också första samtalet med Dr D igår och han pratade om liknande svårigheter för mig, problem med äggstocksfunktionen som i sin tur gav dålig embryokvalité. Jag tror verkligen på det hans säger, men detta är ganska nytt för mig så jag måste säga att jag är lite kritisk också, man har slutat tro på "dunderkurer" efter fyra år i IVF världen, mirakel finns inte i min värld.. Vill inte vara negativ, bara få höra hur ni tänker om detta. Är immunolgi prob svaret på alla "oförklarlig infertilitet"? Om det är det borde det ju vara totalt revolutionerande och hela världen borde strömma till GB, USA o Grekland? Eller är immunologin så stor och komplicerad organsim att det faktiskt hänger ihop starkt med fertilitet? Varför är inte fler läkare inne på detta spår? Varför är det så outforskat och främmande här tex?
Har någon kontaktat honom där han sagt att problem inte är kopplade till immunproblem?
Jag vet att jag saknar kunskap om detta och är inne i en vld tuff period rent psykiskt där jag känner mig oerhört frustrerad och vilse. Jag vill ge detta en chans innan vi väljer annan väg, men i mina svaga stunder är jag skeptisk att jag kan få hjälp där.
Jag fick bra förtroende för honom när vi pratade och ni här i tråden är ju levande bevis på att det funkar! Men jag vill nog bara höra lite åsikter om detta, det är farligt att bara se en sida..
Angla, hur gammal är du om man får fråga :) ? Varför rek han 6 mån hemmaförsök innan nästa IVF?
Jag hade absolut väntat med beh hos Dr D innan nästa försök, dvs om han tror att han kan hjälpa dig och att du tror att han kan det.
En fråga till Er när jag ändå är igång!
anti cardiolipin (ACA) antibodies or
anti phospholipid antibodies (APLA). Thyroid tests (TSH, FT4, anti TPO, anti TG)
Dessa prover undrar jag om jag kan få på GYN eller Ivf klinik eller måste en allmänläkare ta dessa?