• Petrova

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Lully Hill skrev 2012-03-24 16:32:09 följande:
    Holly- Plocka fram dina tidigare behandlings protokoll från IVF och äggresultat etc. Dr D kan fråga ganska ingående kring dem och också hur du mådde efter ET. Typ frossa, feberkänsla och vilken dag i så fall. Försök att memorera i minnet! Det hänger ihop med reaktion i immunförsvaret skulle jag tro!
    Har följt tråden i tysthet ett tag och är djupt imponerad av er styrka och ert mod!

Men nu är jag tvungen att skriva!

Vi har försökt i drygt 4 år, testat Pergo och till våren blir det förhoppningsvis dags för ivf. Utredningen visade inget fel men jag blir ändå aldrig gravid. Jag har vissa allergier, har även haft en anafylaktisk chock en gång vilket får mig att hoppas att vi slipper testa IL för att bli gravida... Blir sällan sjuk. I alla fall, det som gör att jag måste skriva nu är att du nämner feberkänsla. Jag brukar ha det vissa månader ca en vecka efter ÄL. Brukar gnälla om att jag håller på att bli sjuk, men nästa dag vaknar jag och mår bra igen. Är det något du (eller någon annan i tråden) känner igen? Jag tänkte vänta med att läsa Is your Body Baby Friendly? tills vi har försökt med vanlig ivf.
  • Petrova
    Lully Hill skrev 2012-03-24 17:55:17 följande:
    Petrova välkommen! Jag vet att Dr D frågade mig mycket kring sjukdomskänsla el frossa några dagar efter embryotransfer vid IVF. Det kan vara en reaktion från immunförsvaret antingen då embryot vill fästa el har fäst vilket ger tidigt missfall dvs innan beräknad mens. Jag har inte haft så vad jag kunde minnas men Dr D ser detta som en ledtråd till ev immunproblem tror jag. Maila honom så får du lite info! Du hittar länken till lifeclinic i min presentation!
    Tack för svar och tips!

Jag ska faktiskt lägga band på mig och inte gå vidare med immunfunderingarna innan vi har provat vanlig ivf. Känns som att det kommer bli svårt att tro på vanlig ivf annars, och det blir ju tungt att gå igenom behandlingen om man inte känner att det kan leda till ett barn. Men jag kommer fortsätta följa tråden med intresse, och hålla tummarna för er alla!
  • Petrova

Zin, jag har läst din presentation nu och oj vad du har kämpat! Förstår jag rätt att det här är första gången du testar Plus på TD??

Stort grattis! {#emotions_dlg.flower}

• Petrova
    Zinfandel skrev 2012-05-05 09:21:47 följande:
    Ja, förutom ett svagt en gång tidigare dagen före TD som försvann på TD. Tack! 
    Det är faktiskt rätt anmärkningsvärt!
  • Petrova
    Zinfandel skrev 2012-05-05 10:02:26 följande:
    Vaffö Skäms?
    Menade att det visar att hjälpen ni får i Grekland verkligen funkar (även om man så klart inte kan göra nån statistik utifrån en FL-trådFlört)!
  • Petrova

Hej på er! Jag lurkar fortfarande i tråden med stort intresse. Immunproblem kommer bli mitt huvudspår om vi inte lyckas med IVF eller FET under det närmaste året.

Tråden är jättebra, men jag tycker att det börjar bli svårt att hålla reda på alla som får behandling och hur det går för er.

Det skulle vara väldigt intressant med en sammanställning typ BIM-lista, fast med behandlingar istället för BIM. Jag är inte tillräckligt insatt för att bedöma vad som ska vara med, men det jag personligen är intresserad av är vilken immunbehandling man får när man gör IVF (eller hemmaförsök som Dr D verkar ordinera vissa) och om man blir gravid eller inte med den behandlingen. Om man redan är gravid så är det intressant både hur man blev det och vilken immunbehandling man får under grav. Lite kort, sedan finns ju resten av tråden att fördjupa sig i.

Hoppas ni inte tar illa upp för att jag klampar in och kräver! Skäms

• Petrova

Holly, tack, hade helt missat listan och det känns som att det har hänt mycket på sista tiden!

Undrar ändå om alla på listan får behandling som den Dr. D gör för immunologin, eller om det är vissa som inte har kommit så långt än, kanske bara använder Pred?

• Petrova
    Tuvalina skrev 2012-09-26 20:52:32 följande:
    Tyvärr är det inte vanligt med TIllväxtUL bara sådär. Det är inte heller samma sak som att mäta blodflödet. Man gör TUL bara om det finns misstanke att barnet inte växer som det ska.

Hade man gjort UL med blodflödesmätning på mig i sen graviditet så hade vår son nog levt idag.

Jag vill inte skrämmas och komma här med otäcka bittra inlägg. Men jag vill poängtera det att få UL med blodflödesmätning är inget som ingår i vanlig svensk förlossning.

Det borde göra det. Det är en annan sak ❤
    I mitt landsting vill de att man gör ett tillväxtUL om man blivit gravid genom IVF, eftersom barn som blivit till via IVF statistiskt sett löper förhöjd risk för låg födselvikt.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!