Poussin skrev 2012-03-09 18:44:56 följande:
Holly - Välkommen hit! Du kommer att få en lista på tester att ta här hemma och skicka ner till Dr D innan du åker ner. Det är inte bara blodstatus utan även ett gäng andra tester.
Vad som ingår i priset är konsultationerna med Dr D, både på plats, per mail och per telefon. Ett IL dropp som du får på plats och så får du med dig 2 påsar hem till Sverige. Inga andra mediciner ingår, men du kan köpa t.ex prednisolon och klexane/fragmin till bra pris nere i Grekland. Lycka till!
Zin - Hur mår du? När ska du testa TNF igen?
Själv har jag pratat med Dr D som inte är nöjd med min FBC från förra veckan, för hög nivå av vita blodkroppar. Han tycker inte min kropp verkar svara på IL, så antingen hör jag till de 1% som är resistenta eller så har jag en annan infektion i kroppen som bråkar. Suck... Han frågade om jag kunde få IL ikväll, "it's en emergency", känns sådär att höra. Sen när han insåg att det inte är möjligt innan måndag sa han att det är ok och ta det lugnt i helgen och oroa dig inte... Ska göra mitt bästa, men ordet "emergency" är ju inte direkt något man vill höra.
Frågade även hur jag har mått och vad jag har känt, har ju inte direkt känt något överhuvudtaget så jag hade inte så mycket info att ge honom. Ja ja , vi får se hur det blir.
Kram till er alla!
Poussin, tack för info! En sista (haha) fråga: Funkar det som så att jag kontaktar Dr D (per mail?), förklarar läget, han ger mig en lista på prover som ska tas och sen måste jag hitta en läkare som kan tänka sig att skriva en remiss på detta? För jag kan väl inte bara gå med listan till närmaste vårdcentral, jag behöver väl en remiss?