• Gloxi

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hej tjejer,

Får man haka på här? Med 5 misslyckade ivf i bagaget funderar jag nu allvarligt på att åka ner till Athen och kolla immunologin inför nästa ivf. Inför mitt senaste försök gjorde jag otaliga blodprover och även hysteroskopi, men allt var bara toppen. Trots det blir jag inte gravid (har dock blivit det 2 gånger, första via insemination och andra vid första ivf:en, men båda gångerna slutade illa runt v. 8).

Ni som har fått IL, hur lång tid tar det att få 1 påse?

Jag förstår på er att ni inte berättar för er klinik att ni får immunbehandling, men jag har tänkt att vara ärlig med det. Bor nämligen i Danmark och här kan man inte bara vända sig till vilken läkare, som helst. Därför har jag tänkt att försöka få CFC till att ge mig IL om jag behöver det. Skrattande 

• Gloxi
    CurlyRed skrev 2012-02-14 07:37:07 följande:
    Hej Gloxi - välkommen hit! Du är i gott sällskap, här har vi alla gjort många återföringar, men nu ska vi bli gravida tillsammans ! Köp boken "is your body baby friendly" av Allan E Bear om immunologi och Fertilitet, den är bra att ha läst innan Aten, så får du grundläggande info. Finns på nätet på alla bokhandels. IL tar ca 1 timme att få, men känns inte obehagligt. Lycka till!
    Tackar Curly! Glad Jag har boken och är igång med att läsa den. Oj, så det tar så lång tid. Gäller att hitta någon som vill göra det. Tack och lycka till tillbaka! 
    myran6801 skrev 2012-02-14 07:48:37 följande:
    Gloxi, välkommen! Det låter super att du ska vara öppen mot CFC för det kommer förhoppningsvis öppna upp för många som söker sig dit fr sverige pga åldern. De är ju som sagt lite mer öppna för alternativ. Lycka till!
    Tack tack! Jag kommer att erbjuda Svend insyn i min behandling, om han är intresserad. Han är förhoppningsvis inte avvisande och jag hoppas att jag göra IL hos dem mot avgift givetvis.  Tackar och detsamma till dig!
    Zinfandel skrev 2012-02-14 08:08:43 följande:
    Hej Gloxi min vän!. Ja, du gör helt rätt i att "tänka vidare" och inte spilla mer tid & pengar. Det ska bli mycket intressant att se vad Svend & co säger, mycket bra! När jag letade hjälp så blev jag rekommenderad att söka privata cancerkliniker i DK, kan vara ett alternativ om du stöter på patrull men det vore strålande om CFC anammade det!

Det bör ta 1-2 tim att få IL för bästa resultat (ref Braverman, NY) men de flesta ger det på under 1 tim. 
    Hej goa Zin! Tack för tipset om cancerklinikerna! Jag hoppas verkligen att jag kan få göra det på CFC. Men, inget jag räknar med. Försöka duger och jag tror att det är bra för Svend att få reda på att han har patienter som tar till extra hjälp. Glad 
  • Gloxi
    Poussin skrev 2012-02-14 18:34:12 följande:
    Gloxi - Välkommen hit och lycka till! :)

Tant röd dök upp imorse, tjohoo, sällan man blir så glad av det! ;) Imorgon börjar jag med Puregon och nästa måndag blir det VUL!

Kram till er alla!
    Tack till dig också! Glad

Vad spännande! Grattis till sprutstart och jag håller tummarna för många guldägg!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!