Inlägg från: Anonym (nyfken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nyfken)

vart du kränkt av låten de e bögarnas fel från sknasen?

endast homo/bi får svara :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-17 00:14

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vart du kränkt av låten de e bögarnas fel från sknasen?
  • Anonym (nyfken)
    Pappa Micke skrev 2012-01-17 00:11:43 följande:
    Jag kan svara för en släkting till mig. Jag kommer inte säga vem det är och jag röstar inte heller i omröstningen.

I alla fall, en manlig släkting till mig är homosexuell och han tar inte alls illa upp när någon "skämtar" om homosexuella. Han tycker det är jobbigt men han tar inte illa upp. Han föredrar att man säger "homosexuell" istället för bög men en av hans favoritlåtar är just "Bögarnas fel" som han sjunger/nynnar på hela tiden!
    bra att han inte tar illa upp, jag svarar inte heller då jag inte e homo/bi :)
  • Anonym (nyfken)
    Anonym (D) skrev 2012-01-17 02:23:51 följande:
    Låten driver inte med bögar så varför skulle homosexuella känna sig kränkta?
    Den driver med fördomsfulla, religiösa människor med mossiga åsikter, så om det är några som borde känna sig kränkta så är den typen av människor, men det är kanske inte så vanligt att man identifierar sig som en sådan typ.
    jag tror nog att det finns någon av alla homo/bi personer som tagit illa upp.
    men min uppfattning e den samma som din att det e en ploj på de kristna tex tänker! :) 
  • Anonym (nyfken)
    Anonym skrev 2012-01-20 04:39:41 följande:
    Men herregud. Låten handlar inte ens om homosexuella i sak. Den handlar om frireligiösitet och homofobi.
    okej då vet jag hur du känner inför det :) men tror du inte en 15 åring som ska försöka komma ur garderoben känner sig lite kränkt av detta?
Svar på tråden vart du kränkt av låten de e bögarnas fel från sknasen?