• Pappa Micke

vart du kränkt av låten de e bögarnas fel från sknasen?

Jag kan svara för en släkting till mig. Jag kommer inte säga vem det är och jag röstar inte heller i omröstningen.

I alla fall, en manlig släkting till mig är homosexuell och han tar inte alls illa upp när någon "skämtar" om homosexuella. Han tycker det är jobbigt men han tar inte illa upp. Han föredrar att man säger "homosexuell" istället för bög men en av hans favoritlåtar är just "Bögarnas fel" som han sjunger/nynnar på hela tiden!

★✰★ Stolt pappa och familjehem ★✰★
  • Pappa Micke
    Anonym (nyfken) skrev 2012-01-17 00:14:08 följande:
    bra att han inte tar illa upp, jag svarar inte heller då jag inte e homo/bi :)
    Nu vet jag ju inte om han är något slags "specialfall" eller om fler homosexuella är så men han jämför homoskämt med t.ex blondinskämt, skämt om norrlänningar, stockholmare osv :)

Och jag brukar inte ta illa upp om någon drar ett skämt om norrlänningar fast jag bor i norrland! Det är ju egentligen bara skämt och skulle egentligen kunna handla om vem som helst.. Saken är den att man vill helst sätta en "titel" på personen i skämtet så det ska bli enklare. Fast det vet väl alla =)
    ★✰★ Stolt pappa och familjehem ★✰★
Svar på tråden vart du kränkt av låten de e bögarnas fel från sknasen?