• veronica78

Ni som sökt gravidpenning/havandeskaspenning....

Hur lång tid tog det från det att ni ansökt tills ni fick besked? Och hur lång tid tog det sedan att få pengar ni som blivit beviljade? 

• Svar på tråden Ni som sökt gravidpenning/havandeskaspenning....
  • Tristani

Sökte och fick beviljat ca 2 v senare, fick utbetalat från månaden det gällde. Kan ju bara få från 60e dagen före BF :)

• Maximumtaste

Jag skickade in papperna för exakt 2 veckor sen och fick hem i fredags att det va beviljat så det gick väldigt fort:)

• veronica78

Skönt! Hatar när det ska krångla!

• Fanaya

Vad har ni för jobb som fått beviljat? Det var snabba svar eftersom de har upp till 30 dagars handläggningstid.

• liljan83

För mig tog det nog också ca 2 veckor att få beslut...de hade nog inte så mycket val då jag är avstängd redan 5 månader innan bf av säkerhetsskäl. Jag hade däremot räknat med att det skulle ta längre tid då jag fick gå hem så himla tidigt.

• bebis86

Jag skickade in mina papper i onsdags förra veckan men har ej fått svar än. Blev dock chockad över att de ringde från FK redan på fredagen för lite komplettering från mig och min chef. De började väldigt snabbt med mina papper tycker jag. Får se när jag får besked.

• Lambi09

Jag skickade in mina papper 12 januari.. Inte fått svar ännu men det är väl som sagt upp till 30 dagars handläggningstid. Hoppas få svar i veckan kanske.

• Jess86

När jag väntade sonen så sökte jag i sjätte månaden om att få gå 60 dagar innan bf. Tog en vecka att få svar tror jag, blev beviljad. Pengarna kom när dom skulle komma. Jobbade som personlig assistent med tunga lyft och som boendestödjare med utåtagerande människor som kunde utgöra en risk för bebisen i magen.

• bebis86

Jag fick mitt svar efter en vecka. Blev beviljad! Jobbar på en bensinstation med tunga lyft och mkt ensamarbete. Jobbar sista dagen den 27e feb.

• HN79

Det tog nog 2-3 veckor och pengaran fick jag direkt när det skulle börja gälla. Enda gången försäkringskassan inte krånglat. Jag jobbar natt som undersköterska på en barnintensivvårdsavdelning

Svar på tråden Ni som sökt gravidpenning/havandeskaspenning....