fucktard skrev 2012-01-16 18:10:47 följande:
Enligt mig var anatomin värre. Jag hade kvar endokrinologin när terminen var slut - ren otur, det kom fel fråga varenda jäkla gång - så den gjorde jag samtidigt som er, och jag tyckte ert upplägg var betydligt bättre än vårt.
Men sjukdomsläran var tuff. Första tentan räknade jag till 61 sjukdomar + massa annat som hur en tumör bildas och sånt på under två veckor, så det blev inte överdrivet mycket sömn då vill jag lova
Upplägget var inte bra, det kan jag säga. Jag har inte sett kursutvärderingen vi skrev, men jag skulle verkligen vilja göra det. Vi var helt ärligt galna nästan allihop. Litteraturen täckte inte allt vi skulle kunna, och vi fick faktiskt uppmaningen att vi skulle googla för att få reda på saker om vissa sjukdomar. Förhoppningsvis har de tagit tag i det här nu! Ett tips är iaf att köpa en bok om gynekologi. Det fanns överhuvudtaget inte med i vår litteraturlista, och det var lagom kul att upptäcka det när vi började närma oss tentan.
Men jag tog mig faktiskt igenom kursen utan omtentor. Jag önskar att det hade blivit VG, men med tanke på upplägget får jag nog vara tacksam för att jag tog mig igenom det.
Så ja, jag håller tummarna för att det blir bättre för er än det var för oss
Första måste jag bara passa på att önska lycka till på intervjun. Säkert väldigt lärorikt att jobba där nu när du läser och roligt såklart!
Ja, vi hade en bra ansvarig lärare under Anatomin och fysiologin, kan var klockren, så jävla snäll. Anton heter han!!
Så du menar att jag ska kunna 61 sjukdomar och mer till den 10 feb, haha.. Spännande
Aja, går det så går det... Klart som sjutton du ska vara nöjd att du har fixat kursen, skitbra ju.. Någonting som är bra är att vi har sommarlov efter T3.. Det kommer vi nog behöva