Inlägg från: Vackert |Visa alla inlägg
  • Vackert

Sjuksköterskestudenter!

Vad fick ni för fall på NKSE? Grattis till vik:et, har du frågor om varicer så hör av dig ;) Jag är nyop för det nu nämligen :)

• Vackert

Oj, konstatera dödsfall. Det trodde jag läkarna gjorde. Jag hade nog failat på den :) Nja, jag var mer nervös när narkossyrran skulle sätta PVK:n, annars var allt lugnt. Men hon var grymt duktig, jag kände ingenting och det var första gången i hela mitt liv som jag inte kände någonting :) Sen sussa jag så gott. Nu blir det kort kort i sommar :)

• Vackert

Ok. Ja, konstatera får vi göra kom jag på nu men inte fastställa. Just det :) Tur familjeliv finns ;) Jag har satt någon PVK på sövd pat. det var svårt eftersom op syrran gärna ville täcka pat först innan narkosen var klar. Det blev trångt och jäkligt :)

• Vackert

Här inne ekar det visst :D Det finns kriterier för hur ett dödsfall konstateras. Får undersköterskor göra det?

• Vackert

Såg nu att vid förväntade dödsfall när inte läkaren inte själv ser den döda ex. på äldreboenden så kan han fastställa död på en undersökning som har gjorts av sjuksköterska.

• Vackert

Fast lagen säger väl att det enbart går att delegera en sådan uppgift, som att fastställa dödsfall, till en annan läkare?!

• Vackert

Emmeliina, det där låter ju helt sjukt tycker jag. Att läkaren skriver på innan. Det har jag aldrig varit med om.

• Vackert

3,5 timme. Hade 4 timmar på oss. Fick alla rätt :)

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!