Sjuksköterskestudenter!
Det ska jag göra JA77 ;)
Det ska jag göra JA77 ;)
Candy89: Skapa en egen tråd om du vill svara på frågor. Detta är ett forum för studerande.
Celväggen är väl det som skiljer dem åt? Det avgör ju också vilket antibiotika du ska välja.
Cellväggen*
Måste ni kunna det? Är det inte bättre att fokusera på det ni ska kunna?
Det ni nämnde nu senast var det vi fokuserade på.
Hej, det gick bra i den kursen. Den var rolig och lärorik. Ett tips är att lyssna på föreläsningarna och kolla i åhörarkopiorna. Sväva inte ut, utan läs det som lärarna trycker på. Läser du i Dalarna?
Vi läste i termin 1
Läser som sagt T5. Jag måste bara få klappa mig själv på axeln. Jag fick svar på senaste tentan i sista delen av sjukdomsläran. VG. Inga fler kurstentor under utb. och jag har klarat allt på första försöket. Dessutom fått VG på nästan allt ;) Jippi!!
Det har varit tufft. Barnen har varit och är små fortfarande, vi har haft dödsfall inom familjen och förra året inträffade en allvarlig olycka i familjen som gjorde att hela mitt liv förändrades. Fast trots detta har jag ändå kämpat på, för det blir inte lättare av att ha en oavslutad utbildning efter sig. Tänk att jag satt på IVA i flera dagar när vi trodde brorsan skulle dö och pluggade på sjukdomslära.. och på den tentan fick jag VG.. Fast jag är rätt sliten nu..