• Vackert

Sjuksköterskestudenter!

En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • Vackert
    minimera skrev 2012-01-18 14:15:35 följande:
    Ja jag håller på och pluggar för fullt, just nu om nervsystemet, hjärnan och fan och hans moster. Kommer som tur är ihåg rätt mycket om det så blir mest repetition, men ska snart börja med endokrina systemet och det är inte riktigt min grej haha.

Vad är det för kurs du läser nu? Har du många föreläsningar eller pluggar du mest hemifrån?

Äsch, lite hormoner ska väl du kunna få koll på Glad Jag är klar med min hemtenta idag, jag har läst "Vårdetik och omvårdnadens etik". På måndag börjar jag sjukdomsläran. Jag pluggar på distans. Den här kursen har vi gjort allt på distans och haft en föreläsning, men när vi hade exempelvis anatomi och fysiologikursen så hade vi hur många föreläsningar som helst Skrattande Nu på sjukdomsläran ska vi också ha lite föreläsningar, seminarier och även då gå på en obduktion.
  • Scream4
    Momalicious skrev 2012-01-18 13:31:47 följande:
    Tackar! Låter den ligga kvar i favoriter tills det är dags igen :)

Du kan ju testa att läsa en termin iallfall. Att plugga på distans tar tid innan man kommer in i det och kan känna att man trivs med det.
  • Momalicious

Jag pluggade på inte på distans utan reguljärt. Skulle föredra distans eftersom jag då slipper pendla varje dag men det finns inte i närheten av mig tyvärr, annars hade ju det varit mitt förstahandsval. Nu gör jag uppehåll tills vi flyttar närmare studieorten.

• minimera
    Vackert skrev 2012-01-18 14:30:01 följande:
    Äsch, lite hormoner ska väl du kunna få koll på  Jag är klar med min hemtenta idag, jag har läst "Vårdetik och omvårdnadens etik". På måndag börjar jag sjukdomsläran. Jag pluggar på distans. Den här kursen har vi gjort allt på distans och haft en föreläsning, men när vi hade exempelvis anatomi och fysiologikursen så hade vi hur många föreläsningar som helst  Nu på sjukdomsläran ska vi också ha lite föreläsningar, seminarier och även då gå på en obduktion.

Haha ja det har varit galet mycket föreläsningar denna kurs och verkar bli det nu den här kursen också.

Jag har fått en bra sammanfattning på endokrina av en kursare så jag hoppas allt går in denna gång

Läskigt med obduktion! Det tror jag inte vi ska vara med på och det är jag glad för hehe
  • Scream4
    Momalicious skrev 2012-01-18 16:21:20 följande:
    Jag pluggade på inte på distans utan reguljärt. Skulle föredra distans eftersom jag då slipper pendla varje dag men det finns inte i närheten av mig tyvärr, annars hade ju det varit mitt förstahandsval. Nu gör jag uppehåll tills vi flyttar närmare studieorten.
    Ahh...fick för mig att det var distans du pluggade på... Men kan du inte hoppa över på distans då eller går det inte distans nu?
  • Momalicious

Går ingen distans här tyvärr, bara på orter låååångt ifrån mig så det är inget alternativ. :/

• Scream4
    Momalicious skrev 2012-01-18 17:34:38 följande:
    Går ingen distans här tyvärr, bara på orter låååångt ifrån mig så det är inget alternativ. :/

Många distansutbildningar ju inte så många träffar.
  • Momalicious

Jag har inte hittat nån med lite träffar. Men vet du någon får du gärna testa. Blir ju inte så lätt att pendla 40 mil enkel väg för träffar (och praktik!) när det är ofta. Hade det varit en träff en gång i månaden hade det varit helt ok, samt att man fick göra praktiken där man bor men så är det ju tyvärr inte.

• Scream4
    Momalicious skrev 2012-01-18 18:41:03 följande:
    Jag har inte hittat nån med lite träffar. Men vet du någon får du gärna testa. Blir ju inte så lätt att pendla 40 mil enkel väg för träffar (och praktik!) när det är ofta. Hade det varit en träff en gång i månaden hade det varit helt ok, samt att man fick göra praktiken där man bor men så är det ju tyvärr inte.

Jag vet en där de har ca  4-5 samlingstillfällen/termin (beroende på kurs), och brukar vara 1-2 dagar. Pratiken görs på hemorten, vilekt jag tror man får ordna själv. Är rätt långt bort, men det går ju flyg Intag på våren. Så inboxar dig om det
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!