Skattkistan- då sökte vi ungefär samtidigt. Jag väntade att skicka in tills jag fick mitt moderskapsintyg. Jag skickade in i måndags jag var i 25+2 tror jag det blir. Idag har jag gått in i v 27, så det är oxå lite sent. Räknade iaf ut att 30 dagar från att jag sökt om man räknar helger (ska man göra det) blir det typ 16 feb och om jag får beviljat är det från 28 feb. Då vet jag inte så länge i förväg om jag får beviljat eller ej. Men men, nu har man sökt iaf så får man hoppas på det bästa. Det är väldigt konstigt att det är så olika att vissa får och vissa inte som gör samma jobb. Det kanske lönar sig att vad heter det klaga om man inte får.
Jag skrev inget om stress, smittorisk och ljudnivån. Tänkte mer på det kroppsliga, det borde vara det som är värst i vårt jobb men självklart är ju vi gravida mer känsliga och kan lättare bli smittade. Men det är ändå det fysiskt ansträngande som gör att man inte kan göra sitt jobb fullt ut. Vi får hålla tummarna för alla förskollärare nu:) SKriv gärna här så man ser om nån fått beviljat/avslag.
En annan fråga, tror ni det är bra att ringa upp de strax efter man skickat in papprena bara för att höra om allt är ifyllt rätt och inget behöver kompletteras och så? Det visar ju på intresse och att man gör det mesta man kan för att få grav.penning.