Sluta amma och ge flaska. Hemsk?
du får ju bestämma själv! trist bara om du blir påhoppad av din man för jag tycker faktiskt att män inte borde få lägga sig i detta :). De slipper ju amma och har ingen aning om hur jobbigt det kan vara.
Så sluta om du vill. Jag har bara ammat5-7 veckor, delammat ska tilläggas. Visst kan man bli påhoppad( har hänt mig med), men i slutändan är det ditt val endast och om du kan stå på dig så¨sluta för guds skull om du inte orkar. Man är förälder i hela livet, och de viktigaste momenten i ett föräldraskap är inte huruvida man ger flaska eller bröst.
det kommer inte påverka din lille negativt. han vill ha sin mamma och han vill ha amt och närhet. Det kan man ge på olika sätt. Bara för att man ammar är man inte automatiskt bra förälder ( även om många verkar tycka det). Jag tycker personligen att närheten är lättare med flaska för då kan vi se varandra i ögonen under matning och det blir mer kontakt med den lille än under amning. Och om man oroar sig för närhet är det bara att strippa när man ger flaska så får man lika mycket hudkontakt :)