Catbride skrev 2012-01-12 13:51:30 följande:
Ammade min son i 6v. Slutade pga stora krater-liknande sår som aldrig läkte och sinande mjölkproduktion. Han gick inte upp i vikt alls fr 2v ålder. Började med flaska å det gick jättebra! Har du dessutom mycke mjölk att blanda ut Nan med så är det ju ännu bättre. Eller pumpa ur å ge bröstmjölken i flaska om det gör mindre ont och upplevs mindre obehagligt än amma. Du har ju tydligen bra produktion, å pumpa ur kan du ju redan. Min son fyller 3år om en vecka och verkar inte ha några större men
Han är bland de friskaste barn jag känner! Lycka till hur du än gör - och till de som bryr sig: Det är din kropp, dina bröst!! Be maken amma lite får han se hur skönt det kan vara när de små suger tag
Haha ja det ule man be honom, ibland knns det ju som lillen biter i brösten
B Rus skrev 2012-01-12 13:51:37 följande:
Du bestämmer helt själv. Jag hade rätt strulig amning så jag valde att sluta efter två månader. Lillen är alltså i stor sett uppvuxen på Sempers ersättning, och han är frisk, stark och har fin "kurva". Gör som du vill, viktigast för dina barn är att du mår bra och kan vara en positiv mamma. Mat får de ju ändå.
Ja det har du helt rätt i
Magriffe skrev 2012-01-12 13:55:42 följande:
Skit i om det svider i andras ögon. Gör det som är bäst för dig! Din bebis kommer inte fara illa, må dåligt på nåt sätt.
Jo men jag kommer med all säkerhet få höra "Hur kan du var så dum och sluta amma när du för en gångs skull har massa mjölk, ersättning är för dyrt och mjölken är ju gratis"