Bristningar/spricka
MissSandra skrev 2012-03-10 09:48:06 följande:
Fast samtidigt så är det lätt att öka på historier för att få sympati. Och om alla skulle vara mer förberedda så skulle dessa skador minska. Och visst kan en del personal/avd öka sin kunskap. Men såklart man spricker, gäller ju att man förstår anatomin för att förstå vad man ska göra! Sen att vissa spricker mycket ja det är så men finns ju fler anledningar än att barnmorskor inte gör sitt jobb/brister i kunskap.Jag tycker det är ett trist argument, som om vi som brustit mycket har påverkat våra skador själva, har hört från flera andra kvinnor att "om du bara hade slappnat av", jo tjena.. Du får ursäkta, men jag blir lite bitter när folk som sluppit råka ut för detta påstår saker och ting. Jag var en av de där som tog reda på all info jag kunde just för att jag var rädd att brista hela vägen. Ändå gick det som det gick. Två gånger.
Och vad menar du med att öka på historier för att få sympati? Jag hade hellre berättat om hur fantastisk jag var på att föda och vilken upplevelse det var och den där myten om att all smärta försvann så fort barnet var ute, MYCKET hellre det än att tigga sympati. Tror de flesta som råkat ut för det håller med...