• sassus

Bristningar/spricka

Jag var också livrädd för att spricka med dottern. Smärtan var jag inte rädd för, men just att spricka... Dock behövde jag inte sy ett enda stygn, trots att dottern hade handen uppe vid ansiktet när hon kom. Om tre månader ska jag föda vårt andra barn, och jag är lika rädd för att spricka igen... Kommer att skriva det i mitt förlossningsbrev, och sen inte så mycket mer än det. Hoppas verkligen att jag slipper sy nästa gång me, men samtidigt tänker jag att jag säkert kommer få göra det bara för att jag slapp första gången. Falsk trygghet eller nåt sånt. Usch. Enda" trösten" är väl att man inte har så mycket val, vad som än händer. Ungen måste ju ut liksom

• sassus
    längtar02 skrev 2012-03-10 06:40:01 följande:
    Jag var hemskt rädd för att spricka massor och fick gå på samtal under en period. Barnmorskan och psykologen övertalade mig till planerad igångsättning så att jag skulle vara beredd men om det ändå inte skulle gå skulle de snitta mig. Tack och lov gick det bra och jag sprack bara lite men nu väntar jag andra barnet och så är jag där igen! Tänk om jag bara hade tur första gången? Usch, jag vet att det låter dumt men jag kan inte hjälpa det:(
    Jag känner också så. Behövde inte sy ett enda stygn med dottern, och nu när det snart är dags igen tänker jag att jag kanske bara hade tur... Tänk om jag plötsligt spricker en massa? Usch, det är jobbigt... 
Svar på tråden Bristningar/spricka