Inlägg från: Snart 3 barnsmamma |Visa alla inlägg
  • Snart 3 barnsmamma

Bristningar/spricka

Köp olja och smörj så kanske litet mentalt hinder övervinns.
    Tänk även på detta: spricker du normalt så läker det superfort (man jmf köttet där nere med det vid munnen, om du får en liten spricka på läppen brukar den läka på dagen) medans ett kejsarsnitt tar mycket längre tid att läka, du får bara lyfta barnet och det är ju en bukoperation.

• Snart 3 barnsmamma
    Sabbi skrev 2012-01-11 20:08:34 följande:

Nej det är inte alls säkert att de ser det på efterkontrollen och det är inte alls säkert att det går att åtgärda. Tyvärr får en del bestående men av att ha blivit felsydda. Det är faktiskt relativt vanligt också.

Nu för tiden är det ju mer ovanligt. Har sytts båda gångerna och ingen samlagssmärta. Ingen av mina kompisar heller som blivit sydda.

Jag jmf med kompisen som snittats. Just att gå runt att ha så ont så länge, inte kunna bära bla. Plus att hon vill ha en tredje men iom att hon fått ärr från snittet på livmodern kan inte läkarna garantera hennes eller barnets liv om hon skaffar en till. 
  • Snart 3 barnsmamma
    Sabbi skrev 2012-01-11 20:49:54 följande:

Underligt, jag känner flera som blivit felsydda och har obehag vid samlag trots att det var flera år sedan de födde barn.

Det som ska kommas ihåg att det sent på 90-talet det först togs med i journalerna då det innan räknades tillhöra en normal förlossning. Uppföljningen idag är ju mycket bättre.
  • Snart 3 barnsmamma
    Zanda skrev 2012-01-11 21:00:00 följande:
    Är det vanligt att få ärr på livmodern efter snitt? Så om man blir tvungen att snittas kanske man inte kan få fler barn??? Är det risk för livet?

Vet inte hur vanligt det är men känner tre. Och två av dem kan inte läkarna garantera att livmodern kommer att klara av en graviditet medans den tredje är de nästan säker på.
  • Snart 3 barnsmamma
    Zanda skrev 2012-01-11 21:05:10 följande:
    Så det är kört med fler barn för dem???

Ja.
    Sabbi skrev 2012-01-11 21:06:05 följande:

Ja ok det kanske det är, men som sagt känner fortfarande flera som känner där de blivit sydda och fortfarande är ömma där de sytt. Så hellre sy på magen än i underlivet.

Ja, vi är ju alla olika. Själv är jag livrädd för snitt Iom att det är en stor bukoperation finns risker, värken efter osv. Vet hur ont det är bara efter att gjort tillhål (pukterat en cysta på äggstock). Plus att jag vill komma igång och träna igen. Och iom att det är tredje barnet jag väntar så hoppas jag att de även denna gång kommer ut vaginalt, spricker jag så spricker jag. Gjort det med båda första. Inga komplikationer. Bättre sexliv dock Och lättare få orgasm
Svar på tråden Bristningar/spricka