• Temugg

Vilken mobil har din 12-13-åring?

Tjat, tjat och tjat... Alla andra kompisar verkar ha en Iphone4, är det verkligen så?
    Vilka mobiltelefoner har era barn som är 12-13 år och vilket slags abonnemang har de?

• Svar på tråden Vilken mobil har din 12-13-åring?
  • mirandaM

Jag har en HTC Wildfire S och har kontantkort. Funkar bra för mig.

Freddie Mercury ♥
  • I969

Vår 13-åring har en vanlig mobil med kontantkort, går inte att göra nåt annat än att ringa/sms:a. Han är lite putt för aaaalla andra har smartphone (stämmer inte helt, men visst har ganska många). Han har en liten iPod för att lyssna på musik.

Jag ser ju en del kompisar till honom som inte gör nåt annat än sitter lutade över sin mobil. Det finns så många tillfällen att surfa och spela ändå, förstår inte varför man måste göra det på mobilen också. Gör ni? Är det inte bara en statuspryl?

• MaJuDh

en av mina tjejer har iphon 3gs en har iphon 4 och en har Nokia n9 men ska snart få en iphon

• TaSe

Mina barn på 12 och 13 har varsin iPhone 3GS. Dock är båda begagnade, den ena är min avlagda, den andre köpte jag av en kompis.
    Vi har kontantkort och då är det fri surf i 30 dagar. Laddar med 200:-

• lovelyfamily

Mina äldsta barn som är 18, 17, 14 och 12 år har en varsin iPhone 4s. Allihopa fick sin i julklapp. 
    Abonnemanget på deras är Telia mobil flex medium, 399 kr i månaden. Då har dom fri surf, spotify premium i 12 månader, 1000 fria minuter att ringa för och 1000 fria sms och mms inom Sverige. Själva mobilen kostar 100 kr i månaden så totalt blir det 499 kr i månaden. Ett bra och smidigt abonnemang, man vet alltid att det är 499 kr i månaden eftersom att både sms, mms, surf och samtal ingår i priset. 

Mamma till 8 underbara barn ♥
  • MammaHela

Min 12 åring har en smartphone (Huawei) som hon har köpt för egna pengar. Hon har kontantkort och jag har köpt till ett års fri surf.

Sonen på 8 år har fått tagit över min gamla HTC wildfire när jag köpte mig en ny samsung galaxy.

En iphone skulle jag aldrig falla mig in att ha själv eller ge till mina barn, sämre skit får man leta efter. Sambon har en genom jobbet och den suger. 

• lovelyfamily
    MammaHela skrev 2012-07-07 13:55:23 följande:
    Min 12 åring har en smartphone (Huawei) som hon har köpt för egna pengar. Hon har kontantkort och jag har köpt till ett års fri surf.

Sonen på 8 år har fått tagit över min gamla HTC wildfire när jag köpte mig en ny samsung galaxy.

En iphone skulle jag aldrig falla mig in att ha själv eller ge till mina barn, sämre skit får man leta efter. Sambon har en genom jobbet och den suger. 
    Här har hela familjen iPhone och har haft sedan flera år tillbaka, tycker att iPhone är den bästa mobilen som finns! Skrattande Har aldrig behövt lämna någon utav dom på lagning och ingen har någonsin gått sönder eller krånglat på något sätt. 
    Mamma till 8 underbara barn ♥
  • Flisan79

Tänkte bara flika in att min 6 åring har en iPhone 4 (inte s). Men... Den är köpt befogad för en 500 lapp. Var låst till Telia och låstes upp för ett par hundralappar. Hon har comviq kontant i den och vi fyller på 75 kr kompis.

Vad jag vill ha sagt är att det inte behöver kosta så mycket. Tror många barn skiter i om den är ny eller beggad.

• MrsHughes

Har en 12-åring som har min avlagda iPhone 4. Till den har han kontantkort med nåt slags ettårspaket med fria samtal, sms och surf.

• Mrs Green

Min 10-åring ärver våra avlagda telefoner (nu har hon en iPhone 5) och det kommer hon få fortsätta göra tills hon kan betala själv om hon vill ha en ny.

• Fredriik

Hej !

Jag använder mig av wifog vilket kostat mig 39kr(engångs summa) som jag sen kan ringa,smsa, surfa hur mycket jag vill.

Hur kan det vara möjligt ?

Svaret är reklam som man tittar på i mobilen eller datorn så får man poäng.

Som man använder.

Finns även enkäter som man kan svara på ibland som ger från 200-600 poäng .

1 poäng motsvarar 1 mb och en reklam snutt på 10 sekunder ger 5 poäng.

Wifog använder 3 (tre) nät så täckningen är bra.

Går även tanka på med poäng för pengar om man inte orkar titta på reklam.

Kolla länken för mer info .

Kan vara värt att prova. Jag gjorde det och fastnade utan att betalat mer än 39 kr för 8 månader sen ringer och surfar gör jag ändå och jag kan lika gärna titta på reklam i mobilen när det ändå är reklam på tv och då få något för det hihi.

goo.gl/zpnxnE

Svar på tråden Vilken mobil har din 12-13-åring?