Ewelina66 skrev 2013-08-05 02:02:16 följande:
Hur ska jag göra? Maken o jag är båda 47 år o vi är "för gamla" enligt alla regler för att få fertilitetshjälp eller att kunna adoptera... Maken har gett upp o vill att jag också ska göra det. Han tycker att det är bättre att gilla läget o leva efter vad livet gett oss, även om vi nu inte fått möjligheten att bli föräldrar... Jag har läst massor av inlägg o förstår att jag inte är ensam om att vara 47 år och ändå på något sätt försöka bli gravid... Problemet är att jag nu börjat svettas i tid och otid... Misstänker att klimakteriet är på gång, vilket hör mig desperat (och ledsen)... Att åka till klinik utomlands är uteslutet pgs av makens inställning. Jag måste m a o få ingång äggproduktionen "själv" på något sätt. Örter? Akupunktur? Jag vet att han skulle bli överlycklig om om jag bara lyckades att bli gravid... Tips någon?!!!
Om jag ska vara ärlig så skulle inte jag, i din ålder, köra med massa huskurer och hoppas på det bästa. Du har ont om tid att förverkliga din dröm. Ta första bästa flyg till någon klinik utomlands, helst igår. Går det att övertala honom till det?