Inlägg från: lageza |Visa alla inlägg
  • lageza

15-årig dotter säljer sex för välgörande ändamål, rätt eller fel?

Vad skulle du göra om du fick reda på att....

...din 15-åriga dotter sålde sex för att samla in pengar till välgörande ändamål?

...din 15-årige son köpt sex av 10-årig flicka i skolan?

Antag t.ex. att din dotter sålde sig för att samla in pengar till bevarandet av en skog i närområdet, och att hon sa att hon inte ville leva längre om den avverkades. Hur skulle du reagera då?

• Svar på tråden 15-årig dotter säljer sex för välgörande ändamål, rätt eller fel?
  • lageza
    Navi skrev 2012-01-12 21:16:54 följande:
    Det är ju något allvarligt fel om en 15-åring hellre prostituerar sig än låter en skog avverkas. Och det är ju något ännu allvarligare fel på en förälder som inte begriper det. 
    Ja men, vi människor är ju beroende av skogen för att överleva....
    Och som det är i dagsläget finns nästan ingen skog kvar i Sverige.
    Om en femtonårig flicka vill dela med sig av sin kärlek till sina medmänniskor,
    genom att sälja sig för att få in pengar till bevarandet av den gemensamma livsmiljön, det är väl inget fel med det?
  • lageza
    Krampen skrev 2012-01-26 17:37:14 följande:
    jajamen !! haha
    Hur ska man tolka det. Håller du med, eller tycker du bara det låter tokigt?
  • lageza
    RS89 skrev 2012-01-27 01:32:37 följande:
    jag skulle leta upp svinen som köpt sex av min dotter Demon... å min son skulle aldrig köpa sexuella tjänser, han kommer inte bli uppfostrad så!!
    Hur kommer han bli uppfostrad då? Som en självdestruktiv själlös robot som lydigt följar alla samhällets normer och värderingar och måsten, utan att bry sig om sin egen vilja?
  • lageza
    Kattdamen skrev 2012-01-31 10:34:09 följande:
    Det finns massor med skog kvar i Sverige.
    Hur vet du det? Har du varit ute och tiottat efter?
    Och vad menar du med skog?

Skog för mig är ett levande ekosystem där alla arter tillåts, och där träd får födas och dö i sin egen takt.
    Jag har varit uta mycket i naturen, och 99% av vår s.k. "skog" består tyvärr av rena virkesåkrar träd på rad i samma ålder. Det kallar jag inte för "skog", lika lite som jag skulle kalla en åker för "ängsmark".
  • lageza
    RS89 skrev 2012-01-31 12:27:46 följande:
    nej han kommer bli uppfostrad till att visa respekt för kvinnor och inte utnyttja dem svaga.
    Men, om man som kvinna har modet att sälja sig själv, trots samhällets fördomar, då är man väl stark snarare än svag?

Och om man som du önskar förbjuda kvinnor som vill sälja sig från att göra så, då respekterar man ju inte dessa kvinnors vilja, denna respekt som du i ditt inlägg talar dig varm för.
  • lageza
    Friedegard skrev 2012-01-31 23:30:40 följande:
    Du borde jobba på dina etiska problem för dessa var ju helt sjuka och går inte diskutera ur en vettig synpunkt.
    Vilka "etiska problem" är det du tänker på? Som att jag respekterar människors fria vilja t.ex? Ja, det är ju ett väldigt stort etiskt problem, i synnerhet omman är t.ex. diktator.
  • lageza
    Friedegard skrev 2012-01-31 23:36:36 följande:
    Ska vi respektera att barn i Indien säljer sig själv för att tjäna in pengar till sin familj? eller ska vi vuxna göra något åt det så att de slipper göra det?

Om du menar svenska samhället så är det ganska vanligt att unga kvinnor säljer sig själv som en form av självskadebeteende, ska vi respektera det och låta dem fortsätta? 
    Jag tycker man ska erbjuda hjälp till de som anser sig behöva det.
    Men de som vill fortsätta tycker jag man ska låta göra det.
    Att sälja sex är inte sunt eller naturligt, men det är det nästan ingenting i dagens samhällesom är. Att sitta dagarna i ända och se på tv eller spela datorspel, att äta en massa skräpmat är inte hellere sunt och naturligt. Ska vi förbjuda det med, tycker du, och tvinga de som äter onyttigt eller spelar för mycket datorspel att bli "hjälpta"?
  • lageza
    RS89 skrev 2012-02-01 15:18:56 följande:
    men tyvärr du har sett för många dokumentärer om "eskortflickor" men i verkligheten ser det inte ut så. prostitution styrs idag för det mesta av kriminella organisationer som smugglar kvinnor och säljer dem mot deras vilja. sedan har vi också som någon annan skrev en hel del som säljer sina kroppar i form av självskadebeteende. om det finns en liten procent som säljer sig för skoj skull, så är dem ganska dyra och förmodligen erbjuder "speciella tjänster". de flesta torskar letar efter ett billigt och vanligt knull faktiskt.

nej jag finner ingen anledning alls till att stödja prostitution med tanke på hur många som far illa av det. vad det gäller lagen så tycker jag att det är bra som det är. kvinnor som säljer sig är redan utsatta och att kriminalisera det gör förmodligen saker ännu värre, det skulle nog bli mycket jobbigare för dem att söka hjälp tex eller vittna mot hallickar.
    Jag har inte sett en enda dokumentär om "eskortflickor". Det övriga du skriver om, kvinnor som tvingas till prostitotion tänker jag inte svara på över huvud taget, eftersom scenariot som tas upp i tråden handlar om frivillig prostitution, inte påtvingad.
  • lageza
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-02-01 23:27:59 följande:
    Men för helvete. Skaffa lite perspektiv, arma människa.
    Tack, men jag är nöjd med det perspektiv jag redan har.
Svar på tråden 15-årig dotter säljer sex för välgörande ändamål, rätt eller fel?