Flicka 8 år för stor för herrarnas omklädningsrum?
Den som har duscha på fel avdelning är på rätt avdelning
Det är alltså inget fel på min dotter som gör att hon inte KAN duscha. Ja det är superenkelt att duscha. Man liksom låter vattnet rinna över kroppen, sen tvålar man sig och sköljer sig. Sen torkar med en handduk. Jag har förklarat vad det handlar om massor av gånger i denna tråd och om man tar sig tid att läsa så kan man se det. T ex i inlägg 17 sammanfattades det hela ganska väl.
Jag vill också att ni som är så negativa förstår att detta inte är ett litet badhus ute på vischan, utan ett väldigt stort omklädningsrum som knappt jag själv hittar i. Och ett stort bad där dörrarna liksom inte ligger en meter ifrån varandra.
För er som undrar kan jag berätta att just tanken på att hon kan råka träffa på jämngamla barn i duschen gjorde att hon tog mod till sig och skötte sig själv i omklädningsrummet (med lite andra små arrangemang runt det hela). Så där, nu kan ni fortsätta skriva om hur duktiga era barn är
Det är stor skillnad mellan incidens (antalet anmälda brott) och prevalens (antalet begångna brott). Skillnaden kan bland annat förklaras av att det är ett större socialt stigma att som man utsättas för övergrepp, vilket speglar statistiken.
Stor del av forskningen baseras på dömda brottslingar, vilket självklart är missvisande. Forskningen visar på att kvinnor står bakom övergrepp mot barn i allt mellan 15 och 80% av fallen, beroende av land, urval etc. Män döms oftare och är således överrepresenterade i statistik.
Sen får man inte heller glömma att det inte är alla som begår övergrepp på barn som är pedofiler. Pedofili är en sexuell läggning (som jag finner avskyvärd, måste jag tillägga). Ett exempel kan vara utvecklingsstörda män som inte ser felet i att ha umgänge med en 12-årig flicka. Det kan vara avvikande personer som ger sig på "svaga" individer, som får en maktkick. I de fallen kan det handla om ett barn som blir offer, likaväl som en äldre människa på vårdhem eller någon med funktionsnedsättning. Sen får man inte heller glömma att det är ca 4% av befolkningen som har ens den lilla pedofila dragning. De flesta gör ingenting, och skäms för sin läggning.
För att förtydliga, speciellt för Zigne, som insinuerar att tråden är skriven av andra syften än min ts, vill jag bara säga att jag är inte pedofil. Jag är precis som alla andra föräldrar livrädd att någonting ska hända mina barn men man måste se rationellt och nyanserat på saker.
Jag gillar inte din ton, Zigne, när du antyder att jag och andra vill visa upp våra döttrar för pedofiler. Om man ska hårddra det så kan man inte heller ta med barn in på damernas (eftersom även kvinnor är pedofiler..).