• Dreams Never Ends

Blir kroppen mer och mer sliten desto mer barn man får?

Jag vill ha 4 barn och amma alla i 2 år var. Hur kommer min kropp se ut efter 4 barn ? tomma hängbröst ner till knäna och fet och slappfitta? Hur har eran kropp förändrats? Har den blivit värre och slappare efter varje barn ni fött?

• Svar på tråden Blir kroppen mer och mer sliten desto mer barn man får?
  • carpediem1

Jag tror det är olika från person till person, men viss påverkan får det ju på kroppen =) Jag har "bara" ett barn än så länge, och den enda kroppsliga skillnaden än så länge är väl att brösten inte är lika fasta (ammar fortfarande), dem har blivit tyngre och "hänger" lite, det gjorde de definitivt inte innan ;)

• Emma0709

Det blir ju inte bättre om man så sägerSkrattande

men det är väl individuellt oxå, men jag kan bara se till mig själv

Har 2 barn(än så länge)    och jag väger 6 kg mer än innan graviditeterna. brösten ser i stort sätt likadana ut(ammade vart barn i ca 11 månader).

fjaset är enligt sambon "intakt", visst knipa av ngn stråle det kan jag inte, men det kunde jag inte innan grav heller. 

Jag ska väl inte klaga så men visst lite skummare figur har man allt fått, MEN det är det helt klart värt!!!!  

• Jessa med 3

Jag födde tre barn inom loppet av 3,5 år. Hade mer foglossning under tredje graviditeten och har fortfarande känningar av det ibland (yngsta fyllde 3 år i somras), men det är under kontroll. Jag är inte slapp någonstans, men brösten är lite mindre och tommare.

I höstas sprang jag en halvmara och har aldrig varit så stark förut!

• La Lola

Det beror ju på vad man gör med sin kropp efteråt.

Olga, som är PT, har fått 5 barn.
    blogg.mama.nu/olgas-blogg/

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    La Lola skrev 2012-01-07 18:58:28 följande:
    Det beror ju på vad man gör med sin kropp efteråt.

Olga, som är PT, har fått 5 barn.
    blogg.mama.nu/olgas-blogg/
    Hemsidan är alltså hennes.
  • mamma till tre busungar

För mig skedde förändringen mellan ett och två barn. inte mellan två och tre. Tredje gjorde varken från eller till. Jag fick då mer hängbröst och lite mer putmage.

Men jag tycker ändå att jag klarat mig rätt bra. Brösten är helt OK. Faktum är att de dragit ihop sig en del. De är inte tomma och små. Jag har E-kupa. Lite mer putmage än innan barnen men det skulle nog bli bättre om jag tränade. Inga bristningar. Absolut inte slapp. Inte fet. Jag väger 3 kg mer än innan de tre barnen. Jag har fått åderbråck på ena benet men det har att även att göra med att jag tidigare haft blodpropp men visst gjorde gravidtiteterna sitt till. Jag fick även lite hemorrojder sista graviditeten men det är inget stort problem.

• kickan89

Min mamma har fött fyra barn och ammat alla, dock inte så länge som 2 år, och hon är skitsnygg :) Det är mina mostrar som fött två respektive tre barn med :) Själv känner jag mig förstörd efter ett barn.

• Eisa

En bekant till mig som fött fyra barn säger att hon fortfarande är tajt haha. Hon har dock lite svårt att knipa kisstrålen men jag vet inte hur noga hon varit med knipövningar och så heller.

Nog borde det väl gå bra att skaffa fyra barn om man tar hand om sig.

• MHM

Jag ser likadan ut i kroppen efter 3 barn som efter 1. Har dock inte ammat så länge men brösten var "förstörda" redan efter första barnet, som flaskades.

• Dreams Never Ends

spelar det egentligen någon roll om man ammar eller inte om man tänker på bröstens utseende? Mjölken kommer ju ändå dit. Skulle själva "sugandet" göra dom hängiga eller vad?

• La Lola
    Dreams Never Ends skrev 2012-01-07 21:55:56 följande:
    spelar det egentligen någon roll om man ammar eller inte om man tänker på bröstens utseende? Mjölken kommer ju ändå dit. Skulle själva "sugandet" göra dom hängiga eller vad?
    Det är graviditeten som påverkar brösten mest.
  • Dreams Never Ends
    La Lola skrev 2012-01-07 22:07:19 följande:
    Det är graviditeten som påverkar brösten mest.
    Ja det vad det jag också hört. Men hur kan själva amningen i sig påverka?
  • cosinus

Jag har 4 barn på 6 år och kroppen är verkligen helt ok. Lite mindre muskler än innan barnen då jag inte har lika mycket tid att träna. 55 kg till 166 cm, inga bristningar, inga hängbröst (fördelen med relativt små bröst från start) och bra knip. Har gått upp 9 kg varje graviditet och krympt ihop fort igen. Enda riktiga skillnaden är att jag blir rätt menssvullen om magen numera veckan innan mens, det märkte jag aldrig av förr.

Svar på tråden Blir kroppen mer och mer sliten desto mer barn man får?