Varför ALLTID studiedagar precis första dagen/dagarna på en ny termin?
När förskollärarna också har 10 v ledigt anser jag de är på samma nivå eller att de höjer förskollärarnas löner rejält.
När förskollärarna också har 10 v ledigt anser jag de är på samma nivå eller att de höjer förskollärarnas löner rejält.
Jag skrev att de skulle se på förskollärarnas situation också. jag tycker de borde ha med förskollärarna men lärarna tänker bara på sig själva.
Varför har ni så svårt att förstå. jag anser att lärare och förskollärare borde arbeta tillsammans och ha samma avtal och villkor. Det skulle gynna alla.
Det strids fackligt men som alla vet så bryr sig lärarförbunden mest om lärarna för högre åldrar. Därför borde alla lärare från förskolan till gymnasiet arbeta tillsammans istället för att bråka med varandra.
Ni borde jobba i en förskola ett tag. Förskollärare ska planera hela verksamheten, portfolio, tema och projekt, likabehandlingsplaner, koppla till läroplanen, utvecklingssamtal, åtgärdsplaner, miljögruppen osv osv
24 barn som behöver tillsyn hela tiden vilket inte skolelever behöver. jag har ju som jag redan påpekat inte sagt att lärare har lite att göra utan vi har ganska så samma arbetsbörda och bör därför ha samma avtal.