Varför ALLTID studiedagar precis första dagen/dagarna på en ny termin?
Tettan skrev 2012-01-07 13:17:27 följande:
Om du har missat det så har (åtminstone i vår lilla stad) både tandläkare och bilverkstäder öppet helgtid. Och banken har ofta en dag i veckan då de har öppet längre. Det finns fler yrkeskategorier än lärare som har svårt att komma ifrån jobbet dagtid...Sen är det ju så att oftast har man bara fem veckor semester och ingen inarbetad komptid att ta ut, och de
dagarna räcker inte långt när det är sommar-, höst-, jul-, sport- och påsklov... Och för min del så är det det att det är svårt att vara borta från jobbet så länge i sträck (jag får högst 4 veckor varav 3 i följd på sommaren) TROTS att jag har ca 100 timmar i inarbetad komptid... För att jag inte har någon som ersätter mig på mitt jobb...
Så ja - jag jobbar nog minst lika mycket som er UTAN att få chansen att vara långledig på sommaren. För jag tror nog inte att ni lider av att vara lediga under årets varmaste årstid??
Vad jag menar var, att man kanske helt enkelt får acceptera att vissa saker är som det är. Och vad jullov, höstlov, sportlov etc. har med saken att göra förstår jag inte? Varför måste man ta ut ledighet då?