Inlägg från: Bellenellen09 |Visa alla inlägg
  • Bellenellen09

Varför ALLTID studiedagar precis första dagen/dagarna på en ny termin?

Jag orkar inte läsa igenom varenda sida men alla elever ska gå ett visst antal dagar i skolan och alla lärare ska jobba ett visst antal dagar per läsår. Detta finns reglerat och hur man än väljer att lägga dessa dagar så blir de varken fler eller färre.

Ska man hålla på och gnälla så kan jag ju tjafsa om att jag som lärare inte har några semesterdagar att ta ut när förskolan stänger. Men till vilken nytta då? Det är ju så det är. Självklart måste de planera och att ens tänka sig att det skulle ske på en helg låter helt befängt i mina öron. Vi får alla trixa för att få ihop vardagen med allt vad det innebär.

• Bellenellen09

Jokohoness, det är lika bra att du vänjer dig vid allt gnäll. Det mesta elände här i världen beror faktiskt på den lata och inkompetenta lärarkåren som bara har lov hela tiden och smiter tidigare från jobbet..

• Bellenellen09

Ja, vill du jobba så lite som möjligt så ska du bli lärare. Det vet ju alla??? I den här tråden anser väl TS just att studie/planeringsdag direkt i anslutning till lov är ett problem så ja, nån smidig lösning finns nog inte.

• Bellenellen09

Ibland känner jag att hela diskussionen är meningslös att föra. Föreställningen att lärare springer hem kl 15 varje dag, inte använder sin förtroendearbetstid, bara har lov och har det allmänt bra o s v är av någon anledning så djupt rotad hos många att de inte verkar mottagliga för att höra något annat :( Tråkigt, men så är det tyvärr.

• Bellenellen09

Hur ofta tror du att vi lärare får vår planeringstid? Den går allt som oftast även för oss åt att vikariera för kollegor, tala med föräldrar och gå på möten. Det går allvarligt talat inte att jämföra de mål som en skolelev måste uppnå med de mål barn ska uppnå i förskolan. Och ja, jag känner mycket väl till förskolans läroplan och jag inser att ert arbete också förändrats mycket med all dokumentation o s v.

Sen kan jag säga att jag beundrar dom som orkar vara förskollärare idag med tanke på all tid ni har i barngrupp. Jag skulle aldrig fixa det.

Svar på tråden Varför ALLTID studiedagar precis första dagen/dagarna på en ny termin?