Inlägg från: Äppelpaj80 |Visa alla inlägg
  • Äppelpaj80

Varför ALLTID studiedagar precis första dagen/dagarna på en ny termin?

Blir så less på okunniga människor som skrivit flera inlägg här. Jag är gift med en föredetta lärare och jag vet precis hur mycket de slitet för sin semester. Min man var tom inne på söndagarna vid en tidpunkt för att det var kaos i klassen och han hann inte med sitt arbete på vardagarna då det upptogs av att ringa föräldrar och sitta i krismöten m.m. Ni som tror att lärare har slappa dagar och oflrtjänt senester kan ju fundera på varför läraryrket är det yrke som flest väljer att lämna och skola om sig ifrån. :-/ Min man är inte lärare längre och hälften av de lärare jag är bekant med har planer på att skola om sig!

• Äppelpaj80

Frida två- Förstår att det är jobbigt när man jobbar inom vården och ännu mer när båda gör det. Men har du alltid schemalagd över jul, trettondagsafton osv? Hur som helst borde du och din man kunna ta ut 4 semesterdagar var de dagar som detta gäller? Alltså spara 4 dagar från den vanliga semestern så ni kan vara lediga med barnen på dessa helger.

Svar på tråden Varför ALLTID studiedagar precis första dagen/dagarna på en ny termin?