Inlägg från: Tettan |Visa alla inlägg
  • Tettan

Varför ALLTID studiedagar precis första dagen/dagarna på en ny termin?

Jag håller nog med TS lite här... För mig är inte problemet i att ha semesterdagar eller kompdagar att ta ut, det blir ju som ni andra säger lika många när de än lägger sina semesterdagar...

För oss (och säkert många andra) så ligger problemet i att vara borta från jobbet så länge. Jag var ledig 2 dgr före jul, jobbade mellan jul och nyår (sambon ledig) och jag har varit ledig denna veckan. Jobbar som redovisningskonsult där jag bokför och sköter löner/betalningar åt ett 15-tal företag utan ersättare när jag är borta. Alltså växer högarna och redovisning skall vara inne till Skatteverket den 17/1...

Sambon är elektriker på en industri och de har haft fullt upp med stoppjobb under julhelgerna så där är de också kort om folk...

Så för oss hade det varit mycket bättre om vi fått jobba en vecka eller två innan planeringsdagar (gäller det vårterminen så kan de kanske ha haft dem i slutet på höstterminen i stället?

• Tettan
    Kunigunda skrev 2012-01-07 10:05:37 följande:
    Jag förstår inte hur du menar TS. Stänger fritids också när skolan har studiedagar?
    Japp - i vår kommun och även grannkommunen är både fritids och skolan stängd på måndag...
  • Tettan
    Haligh skrev 2012-01-07 12:50:46 följande:
    På skolan jag arbetar är det första året i år som första dagen är en studiedag - men det innebär inte att vi lärare har tid att planera utan vi ska på utbildning hela dagen! Vi har aldrig studiedagar som vi får disponera fritt, förutom ett par vid läsårsstart. Det skulle verkligen behövas!!
    Fast en utbildningsdag kan man ju kanske lägga någon annan dag än just i anslutning till lov?
  • Tettan
    MintMint skrev 2012-01-07 13:11:53 följande: