Varför ALLTID studiedagar precis första dagen/dagarna på en ny termin?
MintMint skrev 2012-01-07 10:54:00 följande:
Med tanke på att eleverna slutade torsdagen den 22 december, så skulle det då innebära planeringsdagar den 23 och 24 december. Inte så många som är sugna på det kanske. Sen vore det ju extremt korkat att lägga planeringsdagar i slutet av en termin, när alla är som tröttast och det är som mest att göra på jobbet (betygsättning, uppföljning av åtgärdsprogram etc.). Det skulle inte bli speciellt bra jobb utfört. Och man kan ju inte stoppa verksamheten efter ett par veckor, för att då ha planeringsdagar. Planeringsdagarna går ju bl.a ut på att planera en bra termin inkl. terminsstarten. cloudberry79 skrev 2012-01-07 10:58:05 följande:
Buhu TS, tänk då att jag KAN inte ens ta ledigt för att ta hand om mitt barn eftersom jag själv är lärare. Förskolan är alltså stängd och jag har en av årets viktigaste arbetsdagar på måndag. Maken är bortrest på utbildning hela veckan, så vi får leja en bekant att vara barnvakt från 7.30-17 på måndag. Sååå kul är det inte att fråga folk om de kan ta hand om ens barn en hel dag.