Inlägg från: Eva 081 |Visa alla inlägg
  • Eva 081

Varför ALLTID studiedagar precis första dagen/dagarna på en ny termin?

Anna Paulita skrev 2012-01-06 23:41:23 följande:
    Det är nog väldig varierande, min dotters lärare är aldrig där innan 8.00 (vi lämnar 8.00) och har alltid gått 15.30. På skolan jag arbetar så drar lärarna som en aväning 15.30 alla dagar utan fredag, då kl 14.00.

Hummm....nu är det inte så att jag håller med TS, men rätt ska vara rätt, du kan ju inte jämföra ett heltidsarbete med ett deltidsarbete. Jämför i stället 40 och 45 timmar
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2012-01-07 05:35:54 följande:
    Om TS inte visste det så arbetar en lärare exakt lika många timmar / år som alla andra och de har EXAKT LIKA MYCKET TID till att umgås med sina barn som du TS. De har under de veckor du arbetat 30 timmar arbetat 45 timmar och varje vecka fått 15 timmar mindre än du med sina barn så sluta babbla om att "de inte behöver vara lediga mellan 23/12 - 9/1 ..." ... En lärares arbetstider är INGENTING att vara avundsjuk på, men är det så att du hellre arbetar 45 timmar per vecka så går det säkert att ordna...

• Eva 081

Förstår inte varför TS inlägg kom med i mitt svar.....

• Eva 081

Det är inte lätt att göra alla till lags. Lägger vi det i samband med jul så blir en del arga och andra nöjda, lägger vi det några veckor senare så är det tvärtom, varför kan ni inte lägga det vid jul....vi hade kanske kunnat åka utomlands då i stället.... Samma efter sommaren, lägger vi det innan den stora veckan då många kommer tillbaka så blir de som har barn i skolan arga då de måste ta ut fyra dagar i stället för två, varvid de blir arga på FÖRSKOLAN som inte flyttar på sina dagar ( konstigt nog är det alltid skolan som ska sätta normen, även om den är dålig) Lägger vi dom samtidigt som skolan, som alltid har månd och tisd då många slutat sin semester så blir alla andra arga.....hur man än vänder sig så har man rumpan bak!

Svar på tråden Varför ALLTID studiedagar precis första dagen/dagarna på en ny termin?