• Little Ms Chatterbox

När (ålder) lärde sig ditt barn att knäppa med fingrarna?

Jag har en dotter som blev 4 år i augusti. Hon har varit mäkta imponerad av morfar som kan knäppa med fingrarna Så till den graden att hon också vill lära sig, och nu har hon lyckats! Jag tycker hon är jätteduktig. Själv funderar jag på när jag lärde mig det här med att knäppa med fingrarna men kommer inte direkt ihåg. Men hennes tvilling bror och hennes 1 år äldre syster är inte i närheten av att få till en liten knäpp så jag tycker hon är tidig, hahaha stolt mamma

När lärde era barn att knäppa med fingrarna? Jag är bara lite allmänt nyfiken om hon är tidig eller om det är normal ålder att lära sig att knäppa med fingrarna. 

• Svar på tråden När (ålder) lärde sig ditt barn att knäppa med fingrarna?
  • doriah

Min stora tjej både visslade och knäppte i fingrarna när hon var 1 1/2 - helt galet. Hon gjorde det av misstag och sen kunde hon Lilltjejen är 3 och håller visserligen på att lära sig vissla, men inte knäppa i fingrarna (det kan för övrigt inte jag heller...och jag är 32 )

Elsa och Lovis mamma
  • Eisa

Jag lärde mig när jag var typ 10 bast. Min far som är 54 år kan fortfarande inte knäppa med fingrarna hahaha

• Havsjungfrun

Dottern var 4 år och då blev storebror ockå intresserad av att lära sig, han är 21 månader äldre. Samma sak med att vissla. Tror att det handlar mycket om intresse.

• Tant Green

Min 6-åring har försökt men inte lyckats ännu.

• Wry
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-01-07 01:25:38 följande:
    Ni som inte kan, hur gjorde ni i skolan för att påkalla lärarens uppmärksamhet? Eller är det så giftigt uppdelat att det bara är vi som kan knäppa med fingrarna som behövde hjälp i skolan? Ni andra klarade er igenom skolan
    Tror aldrig att någon knäppte med fingrarna för att få hjälp när jag gick i skolan. Vi räckte upp handen eller ropade på läraren... men jag kanske är gammaldags? Snart 30, lärde mig aldrig att knäppa med fingrarna... Oskyldig
  • Krake

I de skolor jag gått fick man ingen hjälp om man knäppte med fingrarna då det ansågs ohyfsat.

Tänkte på denna tråd i dagarna då sonen, nu 1 1/2, börjat knäppa igen. Han gör det när han vill ha något, typ "skicka maten", som en störig kroggäst  

Moster, inte monster.
  • vittra
    Ni som inte kan, hur gjorde ni i skolan för att påkalla lärarens uppmärksamhet? Eller är det så giftigt uppdelat att det bara är vi som kan knäppa med fingrarna som behövde hjälp i skolan? Ni andra klarade er igenom skolan
    Öh? Jag har aldrig hört talas om, eller varit med om, att man knäpper fingrarna i skolan?! Räcka upp handen kan däremot alla göra.
  • vittra
    Krake skrev 2012-01-21 10:36:04 följande:
    I de skolor jag gått fick man ingen hjälp om man knäppte med fingrarna då det ansågs ohyfsat.

Tänkte på denna tråd i dagarna då sonen, nu 1 1/2, börjat knäppa igen. Han gör det när han vill ha något, typ "skicka maten", som en störig kroggäst  
    Hihi kan tänka mig att det känns lite... uppkäftigt

Här knäpper ingen med fingrarna, varken vi vuxna eller något av barnen (äldsta är 4 år). Dock kan åtminstone jag knäppa med fingrarna, ser liksom bara inte vitsen med att göra det.

En av ungdomarna på mitt jobb har det som ett störigt "ticks" att han knäpper med fingrarna högt som attans så fort han blir stressad, exalterad, upprörd etc.
  • Little Ms Chatterbox

Eeeeh.... Jag är 40+ och kommer ihåg att vi knäppte med fingrarna när man satt i skolan på vissa lektioner. Främst matte när alla satt med huvudet ner och läraren satt och rättade tal, då kunde man göra en knäpp för att man suttit länge med handen uppe. Bäst var ju om det var 1 eller 2 till som satt med handen upp och då när läraren tittade upp så spelade man oskyldig.Oskyldig Men jag kommer också ihåg att när det blev för mycket knäppande så röt läraren tillSkäms

• snj

Min son knäppte med fingrarna när han var 11mån gammal. Till vår förvåning!

• Redbit

Sonen började av ren tillfällighet när han var 7 månader! Han satt plötsligt och stirrade förvånat på sin hand medan han knäppte gång på gång… och det var inte bara han som var förvånad! Han gjorde om det några gånger, glömde det sedan. I 1,5-årsåldern dök det upp igen, och sedan har han kunnat det.

Dottern (som är 3 år äldre och var väldigt avundsjuk på lillebror som kunde ett sådant partytrick) lärde sig när hon var 5, efter ihärdigt tränande. :)

• cattus
    Räcka upp handen brukar räcka....
  • 010306

34 år & kan inte ;) inte mina barn heller.. Vi räckte oxå upp handen i skolan, inge minne av att nån brukade knäppa åt läraren..

• babyplease

Mitt barn blir 2 år om några veckor, hon lärde sig knäppa med fingrarna förra veckan! Förvånad

Once the teacher starts asking the student for help, the student has passed the final test to master the teacher's wisdom
Svar på tråden När (ålder) lärde sig ditt barn att knäppa med fingrarna?