• barabys

privat ultraljud i skåne... var?

Någon som vet var man kan göra privat ultraljud i Skåne?
    Är snart i vecka 12 och har inte fått tid till ul förrän 8 mars, dvs. v20..
    Skulle så gärna vilja göra ett innan det.

På Emmaultraljudskliniken tar dom 1000 kr, tycker det är lite mycket.

Förslag på var man kan gå? Bor i Malmö men kan köra en bit!     

• Svar på tråden privat ultraljud i skåne... var?
  • FruFH

Jag tänkte ringa och boka tid på Laurentiikliniken i Lund.
    Jag hittade ingen info om pris på deras hemsida, men jag har läst någonstans att det inte ska kosta mer än ca 300 kr.

• FruFH

Nej, det har ju varit helgdagar så jag tror inte de haft öppet. Ska försöka hinna med det i början på veckan, men det är mycket på jobbet nu, så vi får väl se om jag hinner.

Min första graviditet (2006) gjorde jag ett vul på Carema i Eslöv, men när jag ringde dit vid grav nr 2 (2008) gjorde de inte det längre om man inte hade haft allvarliga komplikationer. Men det kan ju vara värt att kolla upp. Tror jag betala som deras vanliga läkarbesök dvs 300 kr.

• FruFH

Nu har jag bokat tid för vul på Laurentii i Lund. 300 kr kostar det.

• Anne Lisa

Jag gjorde på tidigt UL på just Emma-kliniken. Visst var det dyrt, men vi var så oroliga och fick ingen tid genom Landstinget så det var värt var ända krona. Tycker att det är konstigt att det skiljer mellanilika landsting. I Linköping där jag har vänner, har jag förstått att alla erbjuds tidigt UL.

• Brassemamma

Jag har en kompis som gjorde det på Capio Citykliniken i Lund. Enligt henne var det bara att ringa och boka och 300kr fick de betala. Vet ej om de tar emot nya patienter.

Själv gjorde jag det på Carema i Eslöv (också 300kr) där jag varit patient i många år men jag har förstått att de inte gör det längre om det inte finns någon särskild anledning.

• FruFH

Nej att "bara" vara orolig räcker inte längre när jag ringde till Carema Eslöv.

• Anne Lisa

FruFH: nej precis, att man dessutom har en blödning och haft missfall tidigare räckte inte heller. Jag skulle avvakta och återkomma om det blev värre. Tack för den! Nu gick det bra för mig, är i v20.

• barabys

Så!  Nu har jag själv också ringt och bokat tid!
    Fick tid nästa vecka. Jättetrevliga i telefon och dom frågar inte varför du ska komma utan alla är välkomna!..
    Berättar mer efter besöket.  

• barabys

Har nu varit på mitt ultraljud och är mycket nöjd
    Fick göra ett vul, och flyttades fram från v.13+1 till 13+4 och fosert va 77 mm!

Rekomenderar Laurentii kliniken ifrall någon vill göra privat ultraljud.   

• FruFH

Åh, vad roligt att du var nöjd och att allt såg bra ut. Ska dit om en vecka.

Svar på tråden privat ultraljud i skåne... var?