Sjuksköterska, foglossning, sjukskrivning?
En fråga till kollegor på sjukhus (även uskor), hur länge har ni pressat er med bäckensmärtor på jobbet? Jag vet inte om jag borde bita ihop eller försöka bli sjukskriven.
En fråga till kollegor på sjukhus (även uskor), hur länge har ni pressat er med bäckensmärtor på jobbet? Jag vet inte om jag borde bita ihop eller försöka bli sjukskriven.
Jag jobbar på en avdelning för äldre multisjuka och stod ut med foglossningarna några veckor med hjälp av foglossningsbälte men sen var det en patient som gjorde en häftig rörelse och jag fick jätteont. Jag blev sjukskriven den 18 november och har bf den 4 mars. Det är ingen idé att slita för mycket på kroppen, den ska ju orka hela graviditeten ut så försök du bli sjukskriven! Jag går dessutom på sjukgymnastik för att stärka den övriga kroppen under tiden jag är sjukskriven...
Har du fått beviljad gravidpenning? Det hade jag fått beviljat innan och det gjorde att det blev enklare att bli sjukskriven...
Nu har jag iaf sagt till på jobbet att jag inte kommer mer den här veckan och nästa och fixat en läkartid på tisdag och sjukgymnasten ska ringa mig på måndag.
Nu ska jag lägga mig och försöka slappna av! Natti natti.
varför söker du inte havandeskapspenning?
Ohh har precis samma problem. Är syrra och jobbar på en kirurgavd. Jag får så
Jag får så ont i magen. Men jag tänkte kämpa på ett tag till. Ringde bm idag men de hade ingen tid. Jag vet dock inte vad jag ska säga. Ve inte alls hur lätt det är att bli sjukskriven. Har bf 12 april och väntar på besked ang hp. Men jag vet inte om jag orkar så länge till. Hopas allt går bra för dig.
Som jag förstått det är så det läkare på vårdcentralen som sjukskriver i vanliga fall. MVC måste ju iaf kunna hänvisa dig rätt även om de inte har tid att träffa dig?
Jag jobbade på en ortopedisk akut avdelning när jag jag väntade min son. Jag blev sjukskriven i vecka 20 då jag längre inte kunde utföra mitt jobb till 100% o garantera mina patienter den vården de ska få! Dessutom så fick jag börja med kryckor i samma veva... Mina läkare har varit helt underbara o jag har aldrig haft några problem med att bli sjukskriven eller fått den hjälpen jag behöver :)
Jag har varit gravid 2 ggr under tiden jag har jobbat på hematologavdelning. Har varit sjukskriven största delen av båda graviditeterna. Läkare på MVC har skött sjukskrivningarna. Inga problem med försäkringskassan någon av gångerna.
Hade foglossning båda gångerna
Omrofia: måste fråga varför du vände dej till vc o inte läkarna på MVC som jobbar med det dagligen.. Bara en fundering. Jag kände som dej innan att det gick bra att jobba långsamt fram till det att vi hade ett hjärtstopp... Jag kunde knapp röra på mig efter den händelsen. Det ända tipset jag kan ge är att var självisk o tänk på dig själv!! Du ska orka resten av graviditeten o sedan ska du orka med din bebis oxå :)
Jag fick träfffa läkare på MVC både första gången och när sjukskrivningen skulle förlängas. Det var inga problem att få tid.
Tänk på att arbetsgivaren förmodligen betalar din sjukgymnastik och dina läkarbesök, så glöm inte att ta kvitton på allt.
Jag har haft besvär sedan v 20.Har varit i kontakt med både sjukgymnast och läkare. Jag blir dock INTE sjukskriven så länge jag kan gå utan kryckor. Enligt min läkare godkänner försäkringskassan nästan aldrig sjukskrivningar pga bäckenbesvär under graviditet. Att jag inte kan sköta mina arbetsuppgifter som SSK och att jag har så ont efter ett arbetspass att jag blir sängliggande har ingen betydelse enligt min läkare. Jag var välkommen tillbaka när jag inte längre kan gå för egen maskin.
Jag har 6 veckor kvar innan jag kan få graviditetspenning så jag får försöka härda ut genom att ta semesterdagar och komp-timmar för att korta ned arbetsdagarna. Har mycket förstående arbetskamrater men det är inte roligt att de ska belastas för att jag inte längre kan göra det jag ska.
Ringde till MVC i morse och de hade en läkartid kvar idag, så nu har jag varit där och blivit sjukskriven. Nu behöver jag iaf inte gå tillbaka till jobbet, men om det blir någon ersättning från försäkringskassan återstår att se.