Inlägg från: Bambusa |Visa alla inlägg
  • Bambusa

Babyskydd, när byte ni det mot bilbarnstol?

cicci85 skrev 2012-01-05 10:33:18 följande:
    Men vissa barn är ju runt 2 år när babyskyddet börjar bli litet. Ska de sitta i babyskyddet så länge då?
    vi provade inne å sätta min dotter i babyskyddet innan vi sålde de, då va hon nästan tre år, och hade huvudet lite utanför, och 1-1½kg för tung.. 

vi böt runt 10månader, innan satt hon inge bra i den..  men viktigare tycker ja de är att dom sitter bakåtvända till minst 4-5år!!
  • Bambusa
    Minifer skrev 2012-01-05 14:00:59 följande:
    Det är duologic tror jag. Ja den är i framsätet nu. Försökte ha den i baksätet innan, men gick inte att luta så mycket, och man kunde inte använda framsätet. Fattar inte varför det är så trångt, har en ford focus kombi. Tack för tipset, ska kolla upp britax! =)
    min pappa har en ford focus kombi, och vi har en britax two way i itten bak dr jämt, ärks inte i fram, han är runt 180cm..  våran dotter bryr sig inte så mkt av böjda ben, så ja har satt den nära baksätets ryggstöd..
  • Bambusa
    Minifer skrev 2012-01-05 23:43:38 följande:
    åhå, vad bra. Lutar den så hon kan sova bekvämt också? Nu känns det som jag snor TS tråd lite, förlåt TS
    ja, huvudet åker inte fram iaf.. men hade de varit våran bil har hon fått mer benutrymme, men hon tycker de är okej, och morfar är nöjd med, då är de bra.. Skrattande dom är väl lite ryliga för ett litet barn, men hon satt i den som ettåring redan..
Svar på tråden Babyskydd, när byte ni det mot bilbarnstol?