tomcar1 skrev 2012-01-06 11:39:50 följande:
fy vilka historier ni har var och en av er....
Måtte jag få slippa operation. läkaren på akuten, som drog det rätt andra gången, sa att det låg så bra det kunde göra. Något lite utanför, så benbitarna inte var riktigt kant-i-kant. De vill helst inte operrera mig heller, eftersom jag har lite annat i bagaget, såsom blodförtunnande och insulinbehandling m.m.
försöker ha handen i högläge, så ofta det går. Ibland knakar det där inne i armen och känns som att det skaver. nu på onsdag ska jag upp till sjukhuset för ny röntgen och få träffa ortopedläkare igen.
plutteli....vilka handövningar ? Det har jag inte fått tips på. bara detta med handen i högläge och att röra fingrarna ofta och det gör jag.
Knip hårt med fingrarna många gånger varje timme. Knyt och slappna av kny slappna av.... Jätteviktigt
tomcar1 skrev 2012-01-12 00:06:52 följande:
Var på återbesök för min arm idag och fick träffa överläkaren på ortopeden. Röntgen var inte bra nu idag. brottet har liksom gått upp igen, från det att de drog det tillrätta. På akuten sa de, att om så var fallet idag, så behövde man iallafalloperera, trots att jag har blodförtunnande och en hel del annat med mig i bagaget. Läkaren jag träffade idag, ville inte operera. Så nu ska det få växa ihop i armen, fast det inte ligger rätt. Han menade, att en platta i armen är inte säkert att det gör det bra heller !! Vad säger ni om det ? Så nu ska jag gå 3 veckor till med gipset och sedán få träffa arbetsterapeut.
kliade det under erat gips mycket ? Jag har börjat svettas så mycket inuti gipset på handflatan och mellan fingrarna. Det känns inte fräsch, men jag får väl försöka att blöta handen lite och komma åt att få bort det värsta. hur gjorde ni ?
nu är jag mest rädd för att få framtida men eller att inte kunna jobba med det jag gör idag. Är sekreterare och skriver mycket på dator.
Jobbigt, men blir det så igen, att det gör väldigt ont och skaver så kontakta ortopeden omedelbart så du inte går miste om läkdagar... Människor tror ofta att bara man opererar så blir det bra, men så är det inte. Oftast blir det bättre resultat utan operation, men ibland förväntar man sig så dåligt resultat om det självläker så operation är nödvändig. Operationer innebär alltid risker och har man blodförtunnande så ökar ju blödningsrisken markant.... Diabetes innebär ju också en ökad risk för dålig läkning då man oftast har nedsatt blodcirkulation då, så jag tycker din läkare låter rätt klok.... (är sjukgymnast)