Inlägg från: mallebralle |Visa alla inlägg
  • mallebralle

Föräldralediga i Örebro :)

Jag är en 23 årig värmlänning som fick en dotter för 2 månader sedan. Har bott i Örebro i snart 4 år och är utbildad sjuksköterska. Bor tillsammans med sambon uppe i Brickebacken. Sambon arbetar heltid & jag är som sagt hemma hela dagarna med dottern :)

Skulle va kul & få kontakt med andra som befinner sig på ungefär samma plats i livet :) och liksom jag tycker att det vissa dagar är ganska drygt att va hemma & mammaledig, speciellt om det inte finns andra att umgås med.
    Skulle va kul att träffa andra som har barn i ungefär samma ålder. 

Tveka absolut inte att höra av dig! :)

• Svar på tråden Föräldralediga i Örebro :)
  • mallebralle

Nej, det har vi inte gjort. Har tänkt tanken men det har inte blivit av. Ska ni på babysim? Vad brukar ni göra på dagarna? :)

• mallebralle

Sitter också mest framför tvn & ammar. Vet inte hur många filmer jag sett de senaste veckorna..

Jag umgås inte med någon alls på dagarna. Det kan bli riktigt långtråkigt! Försöker ta en promenad varje dag sen händer det inte så mycket mer faktiskt. Alla som jag umgicks med här i stan flyttade efter att vi tog examen i somras. Resterande vänner och familj har vi kvar hemma i Värmland. & sambon arbetar heltid så den ser man inte heller mycket av på dagarna!  Ska nog börja på babymassage sen lite längre fram hade jag tänkt! Sen blir det väll lättare när det blir finare väder så vi kan va ute längre.. 

Men saknar faktiskt någon att umgås med, dagarna blir sååå långa! :/ 

Svar på tråden Föräldralediga i Örebro :)