Hypotyreos tråden!
Medicinen? Borde jag veta som ssk, men har ju blivit glömsk ;).
@ Snugglebunny och Töse.
Jag kan inte föreställa mig hur jobbigt ni måste ha haft det/har det med att dels ta hand om era småttingar och samtidigt vara så sjuka. Jag hade inga småbarn när jag blev sjuk som tur var. Jag tror att jag också hade behövt hjälp då.
Ja, här i Stockholm är de ytterst noga med att alltid innan provtagning ta reda på så jag inte tagit levaxin den dagen.
@Jisa. Öka på själv med 25 mg varannan dag till att börja med för att se om du mår bättre. Dela tabletten (100 mg) i fyra delar.
Jag skulle gjort det och jag äter lite mer än vad min dr tror att jag äter.
@Jisa ett tips till: Jag hade när jag var som sjukast skum huvudvärk typ brummande (dock ej ögonen vad jag minns) och även punktont. Jag började med B12 dvs behepan som hjälpte. Hade lite brist av det.
Behepan 1 mg, 2 tabletter i 2-3 veckor för att komma upp i dos och sen 1 T/dag.
Kan vara värt det.
@Jisa. Ett tag för många år sedan såg jag dessa blixtrar som du beskriver. Jag blev livrädd. Jag kanske har sett allt som allt 8 stycken. Jag insåg att det måste vara ngt allvarligt fel. Detta var innan jag började med levaxin. dessa finns inte kvar men helt klart till 100% är att jag hade blixtrar och blev inte betrodd. Om det var Behepan eller levaxin som gjorde att det försvann vet jag inte men det har försvunnit.
@Jisa för snabb. När du beskriver att du inte får luft. Exakt så är det för mig. Kollade mina lungor för en del år sedan och de hade gått ned med 25%. Helt övertygad om att det beror på hypothyreosen. Har tagit behepan i ca 8 år och tar det ff då och då. Bor dock i Sthlm innerstad (om det kan ha betydelse).
Så bra att läsa (men hemskt) att andra har liknande symtom.