SAD skrev 2014-02-09 19:01:36 följande:
Hej på er! Jag har läst här lite och tycker att endel stämmer in på mig, så jag tänkte skriva mina problem här och se vad ni tycker, om jag borde be att få en ta och kolla upp det:
Jag har varit deprimerad sedan jag var 14 med massa ångest, nu är det till och från, äter paroxetin 40mg, innan har jag ätit citalopram 80mg.
Förstoppad sedan samma ålder.
Tunnelseende emellanåt
Känner mig konstig i brösten som om det hoppar över slag eller slår extra, obehagligt iaf.
Stel i benen efter att ha suttit.
Jätte frusen på morgonen men sedan har jag jätte lätt för att svettas, kan inte ut och gå utan att det rinner.
Sover hela tiden, kan sova hur mycket som helst utan att känna mig utvilad. Det är ett stort problem då jag lägger mig så får chansen..
Mensen är enorma mängder och har så ont så jag måste äta p-piller.
Ja det var det jag kom på just nu, vad tror ni?

dimi skrev 2014-02-09 19:25:42 följande:
SAD: just att du svettas tycker jag inte tyder på hypotyreos. Jag har aldrig hört någon med hypo som svettas iaf, därmed inte sagt att det inte finns. Tröttheten däremot är rätt typisk, men det är klart att den kan bero på annat än hypotyreos. Det kan vara värt att kolla upp det iaf, men för mig känns det inte som typiskt riktigt. Kanske snarare hypertyreos, då är det vanligare med hjärtklappning, svettningar mm. Det är ju enkla prover, oftast är det bara svårt att hitta en läkare som tolkar de rätt.
Jag svettas för tillfället något enormt... men tror det beror på Sertalin, kanske samma sak med citalopram?
Jag tycker att varje fall några av din problem låter som Endometrios, det ger också enorm trötthet. Googla på det så får du se om det passar in?