Inlägg från: MammaMu13 |Visa alla inlägg
  • MammaMu13

Hypotyreos tråden!

Hej PiffigaPedagogen (och ni andra med förståss Glad ).
    Är själv ute efter att hitta en bra endokrinolog i Göteborgstrakten.
    Våra endokrinoliger här har inte en susning - och dom ska kallas experter!
    Har fått höra av överläkaren att sköldkörteln inte alls hänger ihop med äggstockarna (!!!) och att en bortopereerad ssk inte alls kan vara orsaken till strulig mens.
    Så dom litar jag inte på för en sekund!
    Har hittat en endokrinolog på Calanderska men han är privat och man får betala själv.
    Han heter Jan-Ove Johansson. 
    Får jag ingen bra hjälp av min läkare på VC så ska jag bekosta detta själv.
    Opererade bort min ssk för 5 år sedan och har ätit Levaxin sedan dess. Har väl mått ok men haft besvär med svullnad och viss viktökning trots mkt träning och bra mat.
    Nu däremot mår jag piss! Har värk i lederna, är grymt trött, mjölk i brösten trots 6 år sen sista barnet, torr hud/hår, spända vader, svullna händer när jag träna (måste komma ihåg att ta av mig ringarna innan), ofta ont i halsen... ja listan kan göras lång.
    Och alla prover ser så klart sååå bra ut! Ska försöka få T3 insatt så fort jag utrett att mina problem inte kommer av binjuretrötthet, progesteronbrist eller något annat. Var med om en allvarlig olycka för några år sedan som gjorde att jag fick PTSD, dvs jag har varit väldigt stressad en längre tid. Tror att det är det som har utlöst problemen men att hormonobalansen är den grundläggande orsaken ändå.

Oj, det blev ett långt svar detta Cool           

Svar på tråden Hypotyreos tråden!