Hypotyreos tråden!
Favoritar tråden. Ska till läkare på måndag o påbörja utredning efter många års dåligt mående men som efter graviditeten nu har blivit värre o värre.
Ska be o få alla provresultat o kanske kan få hjälp här att tyda dom? :)
Favoritar tråden. Ska till läkare på måndag o påbörja utredning efter många års dåligt mående men som efter graviditeten nu har blivit värre o värre.
Ska be o få alla provresultat o kanske kan få hjälp här att tyda dom? :)
Jag kan inte förstå motviljan att behandla hypo, när man läser på nätet står det på vissa ställen att detta är en folksjukdom med många drabbade.
Tragiskt att det ska vara så svårt att få hjälp.
Scream: vet du vilka biverkningar man får om man tar levaxin o att det sedan visar sig att det faktiskt inte är hypo man har?
Är det skadligt för kroppen?
Funderar eftetsom motviljan att skriva ut verkar vara så stor.
Jag har en fundering kring provsvaren jag väntar på. Jag tog alla möjliga prover o endel svar kunde dröja upp till tre veckor innan de fick.
Men skickas svaren efterhand de blir klara så att jag kan ringa i början på nästa vecka o begära ut TSH, T3 o T4, någon som vet?
Är så trött o orkeslös att jag bara vill sova, orkar inte ta tag i något, förmår mig knappt in i duschen.
Läkaren ringde nu ikväll, hon hade fått svar på några prover som visade att sänkan är förhöjd o även levervärdet så hon har skickat remiss om ultraljud på levern.
Vet dock inte om det har med hypo att göra.
Nu har jag varit till läkaren. Blev skickad till tarmspeciallist då jag troligtvis har inflamerad tarm och nån sjukdom kopplad till det. Alltså inte ibs som sagts tidigare.
Fick även svar på sköldkörteln.
THS 3,7
T3: 10
Missade tyvärr T4.
Sa till min läkare att tsh låg högt enligt nya normer, men enligt henne är det jättebra. De reagerar inte på att det är högt förrens det ligger över 7!!!?? Enligt henne.
Vad säger ni som kan lite om det här?
Ja, jag har massa av symtom på hypo.
Senaste m