Inlägg från: Majsan70 |Visa alla inlägg
  • Majsan70

Ute tid för 15-16 åring?

Jadu mina barn har inte fått vara ute till 01 på helgerna om det inte varit ett speciellt evenemang. O då räknas inte fester vareviga helg in.  De flesta av mina barns kompisar har haft ungefär samma tider.

Vi har inte haft fasta tider utan det diskuteras från gång till gång.  Men sena nätter...neee..för jag har oxå ett liv o det innebär inte nödvändigtvis att jag vill sitta uppe o vänta. Och att gå o lägga mig med en såpass ung tonåring ute det finns inte i min värld som ansvarig förälder.

Dina föräldrar är rädda om dig o tids nog kommer du upskatta det om du inte gör det nu. Mina ungar är helt OK med vårt sätt kan jag ju tillägga. Min son är nu 19 och dottern 17. Sonen sköter sig själv såklart men dottern håller sig till våra överenskommelser.

I övrigt kanske dina vänner säger att de får men så inte är fallet.

• Majsan70
    Liinnn skrev 2012-01-03 00:06:19 följande:
    Jag förstår att han är rädda om mig, men då borde han inte låta mig åka hem ensam komunalt vid 23.00, då tycker jag att han kan låta mig vara ute en timme senare och åka hem med andra. Eftersom han endå är uppe sent så är det inget problem med att dom måste sitta uppe och vänta Förvånad
    Men det är bara vad jag tycker antar jag. 
    Svar till #2: Jag vet att de andra inte bara säger att de får vara ute så länge, efterdom jag brukar sova hos andra för att få vara ute lite längre. Sen så vet jag vilka tider mina närmaste kompisar ska vara inne och att det är den tiden som stämmer ;)
    Där håller jag med dig! Jag har hämtat eller mött mina barn om de går hem själva. Men att din pappa SKA vänta uppe på dig är inte OK vare sig han är uppe sent eller inte ibland. Såpass unga tonåringar har inte ute att göra vid den tidpunkten om det inte är mycket speciellt.

Får dina kompisar verkligen vara ute så sent så anser jag att de har sopiga föräldrar och att det är din pappa som är en bra förälder.

Är det sen fest eller att de skall sova hos en kompis har jag faktiskt ringt föräldrarna för att försäkra mig om att de finns där o har samma regler som mig.
Svar på tråden Ute tid för 15-16 åring?