• sjöjungfru

Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?

Anonym (jag) skrev 2012-01-02 20:55:28 följande:
    och det är just därför man ogärna pratar om det.
    jag kan göra det så här på ett forum.
    men i verkliga livet skulle jag aldrig göra det, för att folk skulle anse en som galen.
    som sagt,,   den som inte sett något, vet inte än...  
    Nå ,,just det.. Jag har berätta tför en del,men det är när jag har känt att de har varit mottagliga för detta,, En del tar inte in det utan bara rycker på axlarna och sedan är det bra..
  • sjöjungfru
    Anonym (dödsångest) skrev 2012-01-02 20:59:09 följande:
    Vilken härlig trösterik tråd för oss som räds framtiden...
    Jag vet att det är så många som har just som du dödsångest.. Ja detta är en mycket bra tröst... Kram på dig ..du behöver inte vara rädd,,, :O) .... O glöm inte o Leva livet här på jorden för det är härligt... O du går in i "nästa liv", när din tid är kommen..
  • sjöjungfru
    Anonym (dödsångest) skrev 2012-01-02 21:08:06 följande:
    Tuuuusen tack, ängel är du!
    Tack ...för att du uppskattar detta..  Kram på dig...Men glöm inte leva livet här ... ..
  • sjöjungfru
    Anonym (dödsångest) skrev 2012-01-02 21:25:01 följande:
    Lottorna, jag lovar att ta vara på nuet, det känns faktiskt lättare nu Tänk, ibland kommer det man allra mest behöver bara till en! Internet är oändligt stort, och av en slump hittade jag just dessa inlägg, och jag fick tröst Stor kram!
    Tack....Kram på dig också.... Så bra att du känner dig lättad... :O)...
  • sjöjungfru
    Anonym (Massimo Dutti) skrev 2012-01-02 21:25:39 följande:
    Min man har varit "död" men han hade inte någon nära-döden-upplevelse som ni beskriver. Han säger att han inte kommer ihåg någonting av det.
    Kan vara så att det bara är en del som kan "få en sådan upplevelse".. Precis som om en del kan se " spöke" och en del ser inga alls..
  • sjöjungfru

Kan säga att efter min upplevelse så är saker o ting inte så viktiga mer..Känner en inre frid, när jag tänker på att jag bara är på jorden en tid och sedan så reser jag iväg, till nya äventyr och "människor,",Jag tror oxå man träffar nära o kära som har res innan ev så träffar man djur oxå som man har haft...
    När jag hade min upplevelse då hade jag ingen närstående som hade gått bort.. Men som sagt det är en del år sen nu..Och nu har jag en hel del.. När både min far och brar  gick bort då var min sorg inte så svår... Det var bara att de hade rest innan mig.. 

• sjöjungfru
    Anonym (..) skrev 2012-01-02 22:05:25 följande:
    Kanske för att jag blir irriterad när folk lurar på andra deras egen tro & gör det till sanningar.
    Tro vad menar du med tro,,Detta är inget religöst. om du menar det.. .....
  • sjöjungfru
    Anonym skrev 2012-01-02 22:12:21 följande:
    Jag är intresserad av att veta vad för olycka ni var med om som gjorde att ni var "döda"...
    Jag fick ett svårt missfall,,utomkvedeshavadeskap,,som gick för långt innan det sprack,,.. Händelsen inträffade på sjukhuset efter operation....
  • sjöjungfru
    Anonym (3) skrev 2012-01-02 22:15:52 följande:
    Jag var 3 år och drömde om bokstäver som slingrade i vassen, och mitt minne är att jag och flickan som jag höll på att drunkna med - hörde varandras tankar. Jag dog nog inte som så, men jag var medvetslös när jag hittades. Den andra flickan var vaken hela tiden.
    Är nog oxå en sådan grej.. Fast på ett annat sätt..
  • sjöjungfru
    Anonym (..) skrev 2012-01-02 22:30:08 följande:
    Det gör jag inte alls, folk för tro vad dom vill. Men inte säga att det är en sanning, vilket dom faktiskt gör.
    sanning...jag har vait med om detta.. trodde jag svimmade och att det var hjärnspöke.. därför så lade jag locket på i 25 år.. men sedan så läste jag om sådan upplevelser  och då  var det precis samma historia som min..
Svar på tråden Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?