Inlägg från: Anonym (jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag)

Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?

Anonym (dödsångest) skrev 2012-01-02 20:59:09 följande:
    Vilken härlig trösterik tråd för oss som räds framtiden...
    ja, som jag tidigare skrev, så berättar jag ogärna detta för andra. 
    jag vill inte anses som tokig.
    jag kan nämna att jag berättat det för EN anhörig.
    det gav denna tröst.
    jag tror inte man behöver vara rädd...  men det är mina upplevelser som jag berättat om här.
    inte något generellt som händer alla. 
  • Anonym (jag)
    sjöjungfru skrev 2012-01-02 21:00:13 följande:
    Nå ,,just det.. Jag har berätta tför en del,men det är när jag har känt att de har varit mottagliga för detta,, En del tar inte in det utan bara rycker på axlarna och sedan är det bra..
    jag vågar inte berätta för andra. 
    här på forumet är okej. här kan man skriva ärligt rakt av, om sina upplevelser.
    men jag tror att det är för "stort" och för mycket, för andra att ta in.
    tids nog så får alla se själva... 
  • Anonym (jag)
    Anton Chigurh skrev 2012-01-02 22:28:02 följande:
    Verkar ju inte så, om någon härinne tror nåt annat än det du anser vara det rätta spottar du dom rätt i nyllet, så ta och skärp till dig för helvete och sluta trakassera folk för att dom inte delar din mening. 
  • Anonym (jag)
    Anonym (..) skrev 2012-01-02 22:30:08 följande:
    Det gör jag inte alls, folk för tro vad dom vill. Men inte säga att det är en sanning, vilket dom faktiskt gör.
    din sanning ja! men vår "sanning"? räknas inte den?
  • Anonym (jag)
    Anonym (..) skrev 2012-01-02 22:41:29 följande:
    Som sagt:sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4rad%C3%B6denuppl... ...
    Anton Chigurh skrev 2012-01-02 22:39:46 följande:
    Har du själv varit "där" så du faktiskt vet vad det innebär ???
    Varit vart? Död? Nej, tack & lov. Jag har dock drömt en hel del, och kan känna igen mig i lite -.-
    din sanning är tydligen att allt som skrivs i wikipedia är sant? 
    men om det inte är sant då??

varför gör du dig besväret att svara här?
    här var det en trådskapare som ville höra berättelser. därför startade denne en sådan här tråd.
    vi andra kom in o berättade, just för att det var en tråd som uppmanade att berätta.
    du kommer bara in o förstör med din besserwisser attityd.........
  • Anonym (jag)
    Anonym (..) skrev 2012-01-02 22:51:58 följande:
    Ja, det bygger iaf på mer fakta än det som du har upplevt när du "varit död" ... Om det är någon som har en besserwiser attityd så är det du, tycker jag.
    vart är din ödmjukhet inför andra människor? 
    varför hugger du så mycket?  
  • Anonym (jag)
    Anonym (..) skrev 2012-01-02 22:56:12 följande:
    Såg du ens vad jag svara på? Jag är väl den som hugger minst här.
    du är den som hugger mest här,, tyvärr ser du inte det själv.
  • Anonym (jag)

och härmed behöver vi nog inte svara på personers bråk i denna tråd. uppenbart är det folk som gillar att förstöra trådar och provocera..

• Anonym (jag)
    Anonym (njaa) skrev 2012-01-02 23:01:03 följande:
    När jag för 2 år sedan hade en svår förlossning,..ett akutsnitt som nästan orsakade min död . Jag förlorade 3000 ml blod och allt blev becksvart.

jag svävade med liv och död och det enda jag kan minnas är att jag ena stunden blir snittad, och så får jag se min dotter, hålla henne en stund, sen går de iväg med henne...allt de här på inom loppet på kanske 8 min.
    vaknar upp 5 timmar senare, och får höra att jag nästan dog och att de räddade livet på mig..

hemskt!

min tanke under dessa två år är...; Vart var jag under dessa timmar?.. Allt är bara svart, såg absolut ingenting..kanske var meningen att jag skulle få leva. 
    det där är intressant. alla upplever olika. 
    en del upplever ingenting, medans andra fått se,,, 
  • Anonym (jag)
    Omorfia skrev 2012-01-02 23:05:51 följande:
    Jag har aldrig dött själv, tack och lov, men jag hade en patient för ett tag sen som fick ett hjärtstillestånd medan vi var i rummet och därför snabbt kunde defibrilleras och komma tillbaka. Hon var borta i några minuter och när vi fick tillbaka henne hade precis akutteamet kommit in i rummet och hon tittade liksom bakom dem och var förvånad över att hennes svärmor var/varit där eftersom hon hade varit död i flera år.

Hon skickades iväg på en ballongsprängning på en gång och vårdades sen på en hjärtavdelning så jag såg henne aldrig igen. Undrar om det var en positiv upplevelse för henne att se svärmor, hon var inte jättegammal så hennes egna föräldrar kanske levde, eller så hade hon en superrelation till sin svärmor. Who knows?

Jag vet inte vad som händer och tror ingenting, men hoppas för fulla muggar att jag får träffa min mamma igen när jag dör.
    när detta hände mig, så pratade jag med läkare o sköterskor. det här var en sån stor upplevelse.
    de sa att de ofta stötte på detta, när människor kom tillbaka, men att de inte kunde förklara varför de flesta upplever liknande...
    så tydligen är det relativt vanligt förekommande fenomen.  
Svar på tråden Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?