Omorfia skrev 2012-01-02 23:05:51 följande:
Jag har aldrig dött själv, tack och lov, men jag hade en patient för ett tag sen som fick ett hjärtstillestånd medan vi var i rummet och därför snabbt kunde defibrilleras och komma tillbaka. Hon var borta i några minuter och när vi fick tillbaka henne hade precis akutteamet kommit in i rummet och hon tittade liksom bakom dem och var förvånad över att hennes svärmor var/varit där eftersom hon hade varit död i flera år.
Hon skickades iväg på en ballongsprängning på en gång och vårdades sen på en hjärtavdelning så jag såg henne aldrig igen. Undrar om det var en positiv upplevelse för henne att se svärmor, hon var inte jättegammal så hennes egna föräldrar kanske levde, eller så hade hon en superrelation till sin svärmor. Who knows?
Jag vet inte vad som händer och tror ingenting, men hoppas för fulla muggar att jag får träffa min mamma igen när jag dör.
när detta hände mig, så pratade jag med läkare o sköterskor. det här var en sån stor upplevelse.
de sa att de ofta stötte på detta, när människor kom tillbaka, men att de inte kunde förklara varför de flesta upplever liknande...
så tydligen är det relativt vanligt förekommande fenomen.